Hlavní obsah
Ariana Grande byla na koncertě věčně obklopena tanečníky. Snímek není z pražského vystoupení. Na něm zpěvačka zakázala fotografovat. Foto: ČTK

RECENZE: Ariana Grande, současný pop a přísné kontroly

Ariana Grande to fanouškům v Praze ztížila. Několik týdnů před koncertem změnila termín konání, prý z osobních důvodů, a odtajnila přísná bezpečnostní pravidla pro vstup. Dovnitř se smělo jen s malým zavazadlem z průhledného materiálu, a tak fronty před vstupem byly ve středu večer před pražskou O2 arenou dlouhé a lidé se kvůli důsledným kontrolám dostávali do haly pomalu.

Ariana Grande byla na koncertě věčně obklopena tanečníky. Snímek není z pražského vystoupení. Na něm zpěvačka zakázala fotografovat. Foto: ČTK
RECENZE: Ariana Grande, současný pop a přísné kontroly

Nutno však konstatovat, že příznivci americké zpěvačky situaci respektovali. V květnu 2017 totiž došlo na jejím koncertu v britském Manchesteru k teroristickému bombovému útoku, a tak bylo evidentní, že lidé přísná bezpečnostní opatření berou na zřetel. Většina z nich koneckonců příruční zavazadla vůbec neměla. Šestadvacetiletá Ariana Grande jim pak i za tu vstřícnost nabídla vystoupení aktuální držitelky tří MTV Video Music Awards.

Je horkou představitelkou současného popu. Její skladby stojí na důsledné produkci, leckdy dokonce na slušných melodických linkách, též na pro živé vystoupení předtočených vokálech, do nichž své party dozpívávala, a také na živé kapele, která prezentovaným písním vtiskla potřebný puls.

Celkový pohled na pódium při vystoupení Ariany Grande. Snímek není z pražského koncertu.

Foto: ČTK

Nutno též podotknout, že je velmi dobrá zpěvačka. Hned v úvodu v jednom těžkém partu předvedla, že nemá potíže vyšplhat hlasem do slušných výšek, a že disponuje barvou, která jej dělá osobitým.

Přestože se pak při vystoupení často pohybovala ve skupině se svými tanečníky, to když byla součástí nepříliš nápaditých a složitých choreografií k písničkám, zůstala především zpěvačkou. A ač je její repertoár trochu nevyrovnaný a některé písně postrádají zajímavé melodické momenty a strhující nápad, vždy je interpretovala s nasazením a přesvědčivostí.

Publikum zpívalo s ní. Bylo velmi mladé, v průměru dosahovalo sotva dvaceti let. Skladby ale jeho většina znala, a tak když k němu Ariana Grande tu a tam namířila mikrofon kvůli tomu, aby následující part zpívalo samo, činilo tak s radostí. A ti, kteří na začátku setu seděli v ochozech na sedačkách, už ve druhé půlce stáli, tančili a zpívali.

Koncert byl rozdělen na pět částí, nicméně Ariana Grande své písně často krátila. Na jednu stranu to svědčí o tom, že ne všechny si i z jejího hlediska zasloužily odeznít celé, na druhou stranu, a to především, tak dodávala vystoupení spád. I když tedy zrovna projekce na stěně za pódiem nebyly moc nosné, program nezadrhával.

Zaznělo na třicet skladeb. Kdesi uprostřed koncertu došlo na směsku tří v jednom zátahu (Right There, You’ll Never Know a Break Your Heart Right Back), na začátku každé z pěti částí, na které byl koncert rozdělen, zněly písničky reprodukované, podpořené videem. Zpěvačka se v tu chvíli v zákulisí převlékala, neboť i to je součást moderní popové show.

Nebyl to jednoznačně nezapomenutelný večer, obecně nejsou skladby Ariany Grande tak melodicky výjimečné, aby si je každý nesl v hlavě domů a nemohl je z ní dostat. Rozhodně to ale byl koncert, který o cestě současného ženského popu prozradil více než jakékoli teoretizování na toto téma.

Ariana Grande
O2 arena, Praha, 4. září

Hodnocení: 70 %

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků