Hlavní obsah

Pulitzera za beletrii neudělili, žádná kniha se dost nelíbila

Novinky, Stanislav Dvořák

Poprvé od roku 1977 se porota rozhodla neudělit Pulitzerovu cenu za beletrii. Zatím se to stalo šestkrát od založení cen v roce 1948. V ostatních kategoriích ale vítěze nalezla.

Foto: W. W. Norton & Company

Kniha Stephena Greenblatta zvítězila v kategorii literatura faktu (výřez).

Článek

Mezi finalisty se letos v kategorii beletrie dostali Denis Johnson s knihou Train Dreams, Karen Russellová s titulem Swamplandia!, vyprávěným z pohledu třináctileté hrdinky, a zesnulý David Foster Wallace s příběhem The Pale King.

Doporučila je odborná porota složená z kritičky Maureen Corriganové, spisovatele Michaela Cunninghama a nakladatelské redaktorky Susan Larsonové. Rada Pulitzerovy ceny však nemusí odbornou porotu poslechnout a v pondělí se rozhodla cenu neudělit:

"Všechny tři knihy jsme vzali do úvahy, ale nakonec žádná nezískala potřebnou většinu hlasů, která by jí zaručila cenu, takže jsme žádnou neudělili."

Cena se dává za investigativní reportáže i poezii 

Obecná cena za literaturu faktu připadla titulu The Swerve: How the World Became Modern od  Stephena Greenblatta. V kategorii historie vyhrála publikace Malcolm X: A Life of Reinvention od Manninga Marablea, historika z Columbia University. Profesor z univerzity Yale John Lewis Gaddis dostal cenu za nejlepší biografii George F. Kennan: An American Life. Za sbírku poezie Life on Mars si cenu odnesla Tracy Smithová.

Foto: W. W. Norton & Company

Kniha Stephena Greenblatta zvítězila v kategorii literatura faktu.

V novinářských kategoriích uspěl letos tým deníku The Philadelphia Inquirer (za službu veřejnosti) či The Tuscaloosa (za zpravodajství). Za investigativní reportáže dostali cenu společně Matt Apuzzo, Adam Goldman, Eileen Sullivanová a Chris Hawley z agentury Associated Press a Michael J. Berens and Ken Armstrong z The Seattle Times.

Za domácí zpravodajství byl oceněn David Wood z deníku The Huffington Post, za zahraniční zpravodajství Jeffrey Gettleman z The New York Times a za uměleckou kritiku Wesley Morris z The Boston Globe.

Reklama

Výběr článků

Načítám