Článek
Výtvarně autora ovlivnil pobyt ve Velké Británii, kde se setkal s uměleckým stylem zvaným stuckismus, který pracuje s výraznými barvami a zkarikovanými figurami. Ovšem byl to pouze jeden z několika stylových proudů, protože v jeho malířské tvorbě lze objevit i výrazné prvky fauvismu, expresionismu či klasické abstrakce.
Díky tomu dospěl k osobitému a rozpoznatelnému malířskému rukopisu. Jako by neustále balancoval mezi dvěma krajnostmi a zároveň se snažil najít mezi nimi dokonalou symbiózu. Konkrétně mezi striktní figurací a snovou, surrealisticky posunutou realitou.
Hlavní téma, které ho zajímá, představuje vzájemné propojení jedince s nekonečnou rozlehlostí přírody. Prostřednictvím výtvarné tvorby si pokládá otázky o smyslu života, zakotvení člověka v makrokosmu a mimo jiné umělecky zpracovává i téma naší konečnosti.
Akryl na plátně Attersee z roku 2019 zobrazuje tři postavy na loďce, která pluje po temné vodní hladině. Jako by se chystaly odrazit od břehu a přeplout na druhou stranu přes řeku Styx. Kdo z nich je převozník Charon, to už si musí pozorovatel domyslet. Celková kompozice díla evokuje Böcklinovo expresionistické dílo Ostrov mrtvých.
Obraz Zapomeň na mě (2019) ukazuje osamělého táborníka sedícího vedle stanu a hledícího průsekem lesa do nekonečné dálky. Konfrontace malého člověka s nekonečností krajiny symbolizuje duchovní kontemplaci, ale i neomezenost osobní svobody, či dokonce touhu po absolutní nezávislosti.
Zatímco autorův kolega, malíř Josef Bolf umisťuje své lidi do betonové džungle sídlišť ve velkých aglomeracích, Hauschka je vypouští do přírody. Jako poutníky bloudící barevnými krajinami i temnými stíny vlastní duše.
Může se vám hodit na Zboží.cz: