Článek
Francouzi letos na podzim shromáždili v Paříži téměř všechna jeho díla ze světových galerií a detailní výzkum vedl k závěru, že jejich autorem byl Jean Hey, umělec nizozemského původu, činný od 80. let 15. století na královském teritoriu Francie, a to až do své smrti krátce po roce 1504.
K přesné identifikaci napomohl rozbor nevelké deskové malby Ecce homo v Bruselu. Na její zadní straně je nápis, že obraz vytvořil v roce 1494 malíř Jean Hey pro Jeana Cueilletta, který byl i sekretářem francouzského krále Karla VIII. Při konfrontaci bruselské malby s ostatními díly tzv. Mistra z Moulins se ukázalo, že jde o práce jednoho autora, tedy Jeana Heye.
Nejslavnějším dílem Jeana Heye je třídílný oltářní obraz, který umělec kdysi namaloval pro katedrálu ve francouzském Moulins. Sponzorem díla byl vlivný muž na francouzském dvoře Petr II. Bourbonský, u kterého byl jako poradce zaměstnán už zmíněný Jean Cueillette, jenž zřejmě bourbonskému vévodovi Heye doporučil.
O ztotožnění Mistra z Moulins s Jeanem Heyem se pokusil už před mnoha lety Charles Sterling, kurátor z pařížského Louvre. Jeho geniální postřeh byl až nyní zcela potvrzen. Vedle Leonarda da Vinciho, Albrechta Dürera a Sandra Botticelliho tak do dějin evropské renesance přichází nové jméno, které stojí za to si zapamatovat.