Článek
Francouzi letos na podzim shromáždili v Paříži téměř všechna jeho díla ze světových galerií a detailní výzkum vedl k závěru, že jejich autorem byl Jean Hey, umělec nizozemského původu, činný od 80. let 15. století na královském teritoriu Francie, a to až do své smrti krátce po roce 1504.
K přesné identifikaci napomohl rozbor nevelké deskové malby Ecce homo v Bruselu. Na její zadní straně je nápis, že obraz vytvořil v roce 1494 malíř Jean Hey pro Jeana Cueilletta, který byl i sekretářem francouzského krále Karla VIII. Při konfrontaci bruselské malby s ostatními díly tzv. Mistra z Moulins se ukázalo, že jde o práce jednoho autora, tedy Jeana Heye.

Výřez obrazu, který Hey kdysi namaloval pro katedrálu v Moulins.
Nejslavnějším dílem Jeana Heye je třídílný oltářní obraz, který umělec kdysi namaloval pro katedrálu ve francouzském Moulins. Sponzorem díla byl vlivný muž na francouzském dvoře Petr II. Bourbonský, u kterého byl jako poradce zaměstnán už zmíněný Jean Cueillette, jenž zřejmě bourbonskému vévodovi Heye doporučil.
O ztotožnění Mistra z Moulins s Jeanem Heyem se pokusil už před mnoha lety Charles Sterling, kurátor z pařížského Louvre. Jeho geniální postřeh byl až nyní zcela potvrzen. Vedle Leonarda da Vinciho, Albrechta Dürera a Sandra Botticelliho tak do dějin evropské renesance přichází nové jméno, které stojí za to si zapamatovat.