Hlavní obsah
Členové Asociace hudebního průmyslu stojí za mnoha velkými akcemi. Pořádali mimo jiné i koncert Metalliky. Foto: Jan Handrejch, Právo

Jako reakce na kritický stav v komerční kultuře vznikla Asociace hudebního průmyslu

Cílem Asociace hudebního průmyslu České republiky, která byla ustavena poslední srpnový den, je sdružovat největší subjekty, které působí v oblasti pořádání a realizace hromadných kulturních akcí, podnikající s cílem dosažení zisku, a to bez významné dotační podpory z veřejných zdrojů. Vznikla jako reakce na současný kritický stav v oblasti komerční kultury.

Členové Asociace hudebního průmyslu stojí za mnoha velkými akcemi. Pořádali mimo jiné i koncert Metalliky. Foto: Jan Handrejch, Právo
Jako reakce na kritický stav v komerční kultuře vznikla Asociace hudebního průmyslu

Robert Porkert z pořadatelské agentury Live Nation a zvolený předseda výkonného výboru, ke vzniku Asociace hudebního průmyslu říká: „Kromě obrovských ztrát, které nám každý den, kdy akce nemůžeme pořádat, vznikají, vnímáme jako velký nedostatek neorganizovanost v hudebním průmyslu, kdy zejména se státními institucemi jednají různí zástupci s různými zájmy s mnohdy jen nepatrnými zkušenostmi v oblasti hromadných akcí. Asociace má za cíl sdružit subjekty, které nejsou za normálních okolností závislé na různých podporách a dotacích od měst a státu. I proto máme v názvu slovo průmysl a nikoli kultura, i když se ve většině případů o kulturní vystoupení jedná.“

Asociace hudebního průmyslu sdružuje největší české promotéry, ticketingové operátory, technické firmy, prostory k pořádání akcí a dodavatele lidských zdrojů v zemi, které zabezpečují servis spojený se stavbami akcí a security službami.
Třicet společností, které jsou jejími zakládajícími členy, jsou subjekty, jež pořádají největší akce u nás, nebo se podílejí na jejich realizaci, a jejichž ekonomický a společenský přínos je v oblasti hudebního průmyslu u nás zásadní.

Asociace hudebního průmyslu vznikla před několika dny.

Foto: archiv AHP

Jsou mezi nimi Live Nation Czech Republic, Pink Panther Agency, Bestsport, Fource Entertainment, Pragokoncert, Veletrhy Brno, Z Production, Echo Promotion a další.

Jen v roce 2019 zakládající subjekty nové asociace samy zorganizovaly akce s celkovou návštěvností nad 1,5 milionu osob a dosáhly obratu více než čtyři miliardy korun. Šlo o koncerty Metalliky, Rammstein, Kiss, Billie Eilish, Ariany Grande, Kabátu, Lucie, velké festivaly a další akce.

Situace těchto subjektů, které dlouhá léta působí na českém trhu a jejichž činnost státu přinesla stamiliony na vybraných daních, je nyní kritická a neodpovídá významu, který ekonomicky a společensky pro stát a občany této země celé ty roky přinášela.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků