Hlavní obsah

Helena Třeštíková bude oceněna na festivalu v Cannes

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dokumentaristka Helena Třeštíková zvítězila v konkurenci 345 evropských filmových projektů a získá cenu Media European Talent. Na nadcházejícím festivalu v Cannes ji převezme od evropské komisařky Viviane Redingové, oznámila mluvčí režisérčina nového projektu Martina Reková.

Foto: ČTK

Helena Třeštíková (druhá zleva), umělecká ředitelka karlovarského festivalu Eva Zaoralová (vpravo) a ministr kultury Václav Jehlička.

Článek

Podle mluvčí jde o dokument Zázrak, který Třeštíková natočila jako svůj první profesionální snímek v roce 1974. Tehdy začala sledovat těhotnou mladou ženu přes porod až do šesti měsíců života jejího syna. Dnes už dospělého syna natáčela dokumentaristka až v San Sebastianu, kde v současnosti žije. Nyní se k tomuto snímku vrátila a hodlá ho rozpracovat v časosběrném dokumentu Zázrak po 35 letech. S tímto záměrem zvítězila mezi dalšími evropskými filmaři žádajícími v rámci programu Evropské unie Media o podporu na vývoj hraného, dokumentárního, animovaného filmu či seriálu.

"Cena programu Media pro Helenu Třeštíkovou znamená nejen pozvání na festival. Především bude režisérce poskytnuta profesionální pomoc na trhu v Cannes (Marché du Film), kde bude její chystaný projekt patřičně propagován a nabídnut evropským producentům," uvedla Reková.

Češi neumějí získat dotace

Podle Barbory Ondrejčákové z české kanceláře programu Media by úspěch Heleny Třeštíkové mohl otevřít oči ostatním českým žadatelům o evropské peníze na filmové projekty. Problém získat finance totiž prý často nespočívá v jejich kvalitě, ale především ve špatně vyplněných žádostech.

Podle Barbory Ondrejčákové z české kanceláře programu Media by úspěch Heleny Třeštíkové mohl otevřít oči ostatním českým žadatelům o evropské peníze na filmové projekty. Problém získat finance totiž prý často nespočívá v jejich kvalitě, ale především ve špatně vyplněných žádostech.

Podle Barbory Ondrejčákové z české kanceláře programu Media by úspěch Heleny Třeštíkové mohl otevřít oči ostatním českým žadatelům o evropské peníze na filmové projekty. Problém získat finance totiž prý často nespočívá v jejich kvalitě, ale především ve špatně vyplněných žádostech. "Řada tvůrců při žádání evropských peněz neumí definovat distribuční strategii, nadsazuje rozpočet a je ve svém projektu málo konkrétní," uvedla Ondrejčáková, která je v rámci kanceláře Media Desk schopná filmařům pomoci a jejich žádosti bezplatně konzultovat.

Podle Barbory Ondrejčákové z české kanceláře programu Media by úspěch Heleny Třeštíkové mohl otevřít oči ostatním českým žadatelům o evropské peníze na filmové projekty. Problém získat finance totiž prý často nespočívá v jejich kvalitě, ale především ve špatně vyplněných žádostech. "Řada tvůrců při žádání evropských peněz neumí definovat distribuční strategii, nadsazuje rozpočet a je ve svém projektu málo konkrétní," uvedla Ondrejčáková, která je v rámci kanceláře Media Desk schopná filmařům pomoci a jejich žádosti bezplatně konzultovat.

Podle Barbory Ondrejčákové z české kanceláře programu Media by úspěch Heleny Třeštíkové mohl otevřít oči ostatním českým žadatelům o evropské peníze na filmové projekty. Problém získat finance totiž prý často nespočívá v jejich kvalitě, ale především ve špatně vyplněných žádostech. "Řada tvůrců při žádání evropských peněz neumí definovat distribuční strategii, nadsazuje rozpočet a je ve svém projektu málo konkrétní," uvedla Ondrejčáková, která je v rámci kanceláře Media Desk schopná filmařům pomoci a jejich žádosti bezplatně konzultovat. Program Media na podporu evropských filmových a televizních projektů vznikl v roce 1991. V současnosti probíhá jeho čtvrtá řada s celkovým rozpočtem nezanedbatelných 755 miliónů eur (zhruba dvě miliardy korun) na období let 2007 až 2013. Třeštíková je prvním českým filmovým tvůrcem, který mezi stovkami projektů toto každoroční ocenění získal.

Podle Barbory Ondrejčákové z české kanceláře programu Media by úspěch Heleny Třeštíkové mohl otevřít oči ostatním českým žadatelům o evropské peníze na filmové projekty. Problém získat finance totiž prý často nespočívá v jejich kvalitě, ale především ve špatně vyplněných žádostech. "Řada tvůrců při žádání evropských peněz neumí definovat distribuční strategii, nadsazuje rozpočet a je ve svém projektu málo konkrétní," uvedla Ondrejčáková, která je v rámci kanceláře Media Desk schopná filmařům pomoci a jejich žádosti bezplatně konzultovat. Program Media na podporu evropských filmových a televizních projektů vznikl v roce 1991. V současnosti probíhá jeho čtvrtá řada s celkovým rozpočtem nezanedbatelných 755 miliónů eur (zhruba dvě miliardy korun) na období let 2007 až 2013. Třeštíková je prvním českým filmovým tvůrcem, který mezi stovkami projektů toto každoroční ocenění získal.

"Když jsem před 35 lety začínala s metodou časosběrného dokumentu, nenapadlo by mě, že filmy René nebo Zázrak uspějí v mezinárodním měřítku a po tolika letech. Z toho vyplývá, že se nikdy nemá nic vzdávat a všechno je třeba vydržet a dokončit," komentovala v tiskové zprávě svůj úspěch režisérka, která za dokument René získala mimo jiné Evropskou filmovou cenu. Nyní se ve střižně věnuje dalšímu rozpracovanému projektu, jímž rozšíří svůj snímek o mladé narkomance jménem Katka.

Reklama

Výběr článků

Načítám