Článek
Hlavní dějovou linkou inscenace je milostný vztah prvního sólisty Andrease a tanečnice. Vztah plný lásky k tanci, milostných vášní, ale také lži a zklamání, který změní postupně životy všem postavám hry. Milostné vzplanutí Andrease jej katapultuje daleko od světa divadla, umění, tance i hodnot, které představují euroatlantickou morálku a dovede jej na pokraj smrti.
Petr Čadek si cení toho, že se příběh odehrává v tanečním prostředí a dává nahlédnout do duší tanečníků, že ukazuje tanec nejenom jako radost, ale i jako těžkou řeholi, posedlost, ovlivňující jak soukromí, tak i osobnost lidí, kteří tanci zasvětí život.
Posedlost doprovází hudba Hynka Obsta
Celé představení a především pak taneční výstupy obou hlavních protagonistů – Andrease a tanečnice - jsou doprovázeny živou klavírní hudbou v podání Hynka Obsta, jež bude obohacována hudebními samply s rytmikou, smyčci a dalšími nástroji, vytvářející tak bohatě vrstvenou hudbu, spojující živou hru na klavír a orchestrální motivy.
Režisér Butko dlouho hledal pro své představení vhodnou scénu. Nakonec využil nabídky dlouholeté ředitelky festivalu Tanec Praha a divadla Ponec Yvonny Kreuzmannové.
Dalších pět repríz proběhne během května. V červnu budou moci Posedlost zhlédnout diváci v Brně a na konci srpna se vrátí do Prahy. Představení je koncipováno tak, aby je bylo možné uvádět i na dalších českých i slovenských scénách.