Hlavní obsah

Boj o televizní reklamu se znovu přiostřil

Boj o peníze z televizní reklamy se znovu přiostřil. Televize Nova se obává, že Česká televize začne prodávat pod cenou svůj reklamní čas poté, co se ve čtvrtek čeští filmaři dohodli na festivalu v Karlových Varech s politiky, že ČT zůstane reklama, ale její výtěžek půjde ze dvou třetin ve prospěch digitalizace televizního vysílání a z jedné třetiny na fond kinematografie.

Boj o televizní reklamu se znovu přiostřil

Filmaři by tak měli získat asi 140 až 150 miliónů korun, 350 miliónů korun by přišlo na fond na podporu digitalizace.

Televize Nova se ale domnívá, že Česká televize začne v tomto případě uplatňovat dumpingové ceny. V nedělním pořadu Otázky Václava Moravce to řekl generální ředitel Novy Petr Dvořák. Situaci by měl podle něj hlídat například Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Digitalizace se přesto rozjíždí a jeho lídrem je veřejnoprávní Česká televize. Po Domažlicku a Ústecku přijde na řadu digitalizace Plzeňska. Plné vypnutí analogového televizního vysílání by mělo podle plánu nastat 10. 10. 2010.

Do té doby si lidé musí koupit set-top boxy, přístroje umožňující digitální televizní příjem, nebo pořídit televizory se zabudovaným digitálním příjmem, či instalovat satelit či kabelový televizní příjem, který digitální vysílání umožňuje přijímat.

"Do konce roku 2008 by mělo být digitálním signálem pokryto 60 až 70 procent naší republiky," řekl v Moravcově diskusním pořadu vedoucí projektu digitalizace České televize Pavel Hanuš.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků