Hlavní obsah

Amazon chce konkurovat televizi levným paušálem na filmy

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejznámější mezinárodní prodejce hudby, knih a DVD na internetu chce poskytovat online filmy za paušál. Předplatitelé by si mohli velmi levně stahovat především starší snímky, informoval Wall Street Journal.

Článek

Plán Amazonu přichází ve stejné době, kdy se k prodeji online filmů odhodlali další velcí hráči jako Netflix, Google a Apple, píše Wall Street Journal.

Od Applu se očekává, že brzy spustí relativně levnou službu ve spolupráci s News Corp., Foxem, Disneym a ABC. Chce ale nabízet nové pořady hned poté, co proběhnou v televizi.

Amazon se spíše zaměří na starší filmy a pořady. Šéfové filmového a televizního průmyslu v tom vidí menší ohrožení stávajícího způsobu podnikání. Přechod na internet se televizím obecně moc nelíbí, protože je nutí nabízet hodně za velmi málo peněz.

Podobná je situace s internetovým prodejem hudby. Za minimální poplatek dnes hodně firem nabízí neomezené měsíční stahování, z čehož mají autoři a jejich manažeři minimální zisky.

Amazon v současnosti prodává některé TV pořady individuálně za dva dolary, s novým systémem by mohla přijít revoluce. Wall Street Journal naznačuje, že jedna z verzí předplatného filmů by se spojila s již existující službou Prime a ta stojí pouhých 79 dolarů za rok (cca 1500 korun), což je zhruba stejná částka, jakou ročně Češi zaplatí na poplatcích veřejnoprávní televizi.

Reklama

Výběr článků

Načítám