„Jsem rád, že Barrandov Studio dostalo poprvé za dvacetiletou historii Českých lvů možnost se na této prestižní akci partnersky podílet a že dekorace pro ceremoniál staví naši řemeslníci. Ti, jejichž předchůdci začali stavět český film již před více než osmdesáti lety, a oni na jejich práci dodnes navazují,“ řekl Právu generální ředitel společnosti Petr Tichý a připomněl, že Barrandov Studio se podílelo i na několika letos nominovaných filmech, jako jsou Hořící keř, Klauni či Colette.

Nyní se již stavba rozebírá a stěhuje do Rudolfina. „S barrandovskými stavbaři to ve zdejší hale byla krásná práce, teď už zbývá, abychom se do Dvořákovy síně vešli,“ řekl Právu s úsměvem Šimon Caban, který spolupracoval se svým bratrem Michalem.

Do pražského Rudolfina se přestěhuje i schodiště.

Do pražského Rudolfina se přestěhuje i schodiště.

FOTO: Právo - Milan Malíček

„Navazujeme na prostor Rudolfina, který chceme s pokorou a úctou využít,“ přiblížil Caban koncepci, která pracuje například se vstupním prostorem Rudolfina i s některými jednotlivými detaily.

„Ten prostor je reprezentativní, noblesní, má charakter. Nemá bohužel moderní technické parametry a zázemí, ale na to jsme s Michalem zvyklí z karlovarského festivalu, poradíme si. Doufám, že to bude fungovat a že to bude konečně večer filmařů, že se vymaní z estrádních rozměrů,“ řekl architekt.

Scénu pro filmové ceny poprvé staví barrandovští řemeslníci.

Scénu pro filmové ceny poprvé staví barrandovští řemeslníci.

FOTO: Právo - Milan Malíček

K ozvučení sálu, který slouží především jako koncertní síň, pak vysvětlil: „To budou řešit zvukaři, musí se na to úplně jinak než při koncertech. Technicky vzato je dnes všechno možné, jde vždy jen o čas, jasná rozhodnutí a rozpočet,“ řekl Caban a poznamenal, že čím menší je rozpočet, tím rozhodnější by měl člověk být.