"My, členové nezávislé odborové organizace ČT v Praze, zaměstnanci a koncesionáři České televize jsme hluboce znepokojeni záměrem vedení ČT zrušit tradiční logo veřejnoprávní televize. Protože argumenty, ospravedlňující změnu současné značky, považujeme za zcela liché, vyzýváme vedení ČT, aby neprodleně zveřejnilo vítězný návrh, který má tradiční značku nahradit a zároveň zveřejnilo veškeré finanční náklady, které budou změnu loga provázet," píše se na stránce www.ct-logo.cz.

"Cílem zavedení nového vizuálního stylu je sjednocení užívání značky České televize ve všech studiích a její modernizace s ohledem na vývoj na televizním trhu, zejména v oblasti digitalizace a vzniku nových kanálů," řekl Novinkám mluvčí ČT Martin Krafl.

Krafl: je to nedorozumění

Podle Krafla jde o nedorozumění. Vedení České televize prý nebude bránit vzniku jakýchkoli peticí televizních odborářů, i když nerozumí smyslu petice vyhlášené 26. září za zveřejnění nového loga.

"Česká televize od začátku projektu, tedy od března jasně deklarovala záměr seznámit s novým vizuálním stylem veřejnost, jakmile bude hotov, a to promyšleně a s maximální zodpovědností vůči jejím zaměstnancům a poplatníkům, tedy divákům. Představovat veřejnosti polotovar v případě tak zásadní změny by bylo nezodpovědné," řekl Krafl.

Od počátku také management jasně stanovil, že se změnou loga a vizuálního stylu seznámí nejprve Radu ČT. Radním byl projekt představen 26. července 2006 a získal jejich podporu. V průběhu října je naplánováno seznámení s projektem pro nezávislé odborové organizace televize a její zaměstnance.

"Finanční náklady celého projektu považujeme za know-how České televize a naší interní záležitost. Projekt je realizován pod kontrolním dohledem Rady ČT a její Dozorčí komise," dodal mluvčí.