Do velkorozpočtového historického dramatu o Čachtické paní (Alžběta Báthoryová) Roden vstoupí ve čtvrtek v bratislavské Kolibě, kde se natáčejí scény z podzemí čachtického hradu. Na Kolibě v současnosti vládne horečná pracovní atmosféra. Točí se interiérové scény.

Jedna, dvě zkoušky krátkého záběru, pohled do kamery, na monitor jak scéna vypadá, všude ticho a "Action," křičí režisér. Štáb komunikuje téměř výhradně v angličtině, protože jde o mezinárodní projekt. Film vzniká v anglicko-maďarsko-česko-slovenské koprodukci. "Děláme podzemí čachtického hradu, kobky, mučírny, podzemní chodby, které vedou z hradu do čachtického kostela," řekl Jakubisko.

Na "place" se v následujících dvou týdnech vystřídají všechny hlavní postavy - Báthoryová, jíž hraje britská herečka Anna Frielová, italský malíř Caravaggio v podání skotského herce Hanse Mathesona, Alžbětin manžel Nádaždy v podání Vincenta Regana a Turzo. Během těchto dní se natáčí především v hraběnčiných komnatách - v pracovně, v ložnici a v takzvané legendě.

"To je taková komnata, kde je na stěnách namalovaná náboženská legenda," vysvětlil Jakubisko. Frielová se místnostmi prochází v krvavě červených šatech s vysokým bílým límcem. Ve tváři je bledá, protože hraběnka údajně trpěla chudokrevností, tedy nedostatkem červených krvinek. Devětadvacetiletá Britka do projektu nastoupila na začátku března, když v titulní roli vystřídala hollywoodskou herečku Famke Janssenovou, kterou původně Jakubisko obsadil. Stejně jako ostatní účinkující se musí seznámit i s historií Uherska.

Jakubisko chce Báthoryovou očistit

Bohatá uherská šlechtična Alžběta Bathoryová, která žila na přelomu 16. a 17. století, je známa jako největší masová vražedkyně všech dob,  údajně si libovala v koupání v krvi mladých panen. Juraj Jakubisko se nicméně rozhodl přiklonit k názoru těch historiků, kteří za krvavou legendou vidí především nelítostný boj o moc odehrávající se v Uherském království a slovenské hledání "záporných uherských postav". [celá zpráva]

Historický megafilm má být nejdražším dílem v dějinách české a slovenské kinematografie. Štáb pracuje s rozpočtem téměř 400 miliónů korun, což je mnohem více, než stál dosud nejdražší tuzemský snímek Tmavomodrý svět. Natáčelo se i na Točníku a Křivoklátě.