Hlavní obsah

Chtěl být mnichem, ale 50. léta z něj udělala akčního hrdinu

Novinky, Stanislav Dvořák

Snímek Kryštof vypráví o muži, který chtěl vstoupit do mnišského řádu, ale v Československu se psala 50. léta, a tak jeho osud pokračoval úplně jiným směrem. Režisér Zdeněk Jiráský již brzy dokončí natáčení. Hlavní roli Kryštofa ztvárnil Mikuláš Bukovjan, jeho otce Stanislav Majer.

Foto: © ALEF FILM & MEDIA, Fulfilm

Mikuláš Bukovjan ve filmu Kryštof

Článek

V 50. letech byla u nás nezákonně zlikvidována většina mnišských řádů, kláštery často chátraly a částečně se začaly obnovovat až po roce 1989. Do některých se ale život už nevrátil.

Podle tvůrců jde o celovečerní hraný film o víře, naději a oběti. V noci na 2. června se u Plzně točí poslední scéna, která má být realizačně nejsložitější a bude obsahovat náročné akrobatické kousky.

„Kryštof bude vyprávět příběh sotva dospělého muže, který žije jako čerstvý postulant před sliby v komunitě mnichů. Sdílí s bratry nejen jejich svět kontemplace, ale jako článek dlouhého řetězu také převádí pronásledované komunistickým režimem přes hranice do Německa. Při jednom nočním návratu je svědkem nemilosrdného zásahu proti skupince studentů, kteří utíkají z blízké vesnice, kde byli na povinné brigádě,” popsala příběh mluvčí projektu Johana Turner.

Foto: © ALEF FILM & MEDIA, Fulfilm

Kryštof je česko-slovenské drama z 50. let.

Foto: © ALEF FILM & MEDIA, Fulfilm

Z filmu Kryštof

Foto: © ALEF FILM & MEDIA, Fulfilm

Z filmu Kryštof

V rámci Akce K bylo zlikvidováno i společenství mnichů a navracející se Kryštof je svědkem jejich transportu, aniž by mohl druhům pomoci. Pochopí, že nyní bude muset bojovat o holý život.

„Velmi důležitou roli pro film bude mít zobrazení jarní šumavské krajiny. Formální vizualizace přírodních motivů počítá s výrazným zachycením živlů (poryvy větru v lese, síla tekoucí vody v řece, očistný rozměr deště apod...). V pravdivé architektuře, rekvizitách a kostýmech chci co nejvěrněji přiblížit realitu roku 1950, dubnové Akce K i všeobecnou náladu doby. Scénář poskytuje bohatý dramatický prostor jak pro vnitřní psychologii, tak pro dynamické sekvence, v nichž dramatický čas plyne rychleji než kalendářní. V povýšení dramatu jednotlivce v běhu dějin na univerzálně srozumitelný, nadčasový film. V tom je potenciál Kryštofova příběhu, který může dosáhnout emocí velkého dramatu,“ poznamenal Jiráský.

Film Kryštof by se měl dostat do kin v roce 2020.

Reklama

Výběr článků

Načítám