Hlavní obsah

Barytonové scény v podání Simona Keenlysidea

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po čtyřech letech se vrátil do Prahy britský barytonista Simon Keenlyside. Do Smetanovy síně Obecního domu si přivedl jako partnerku albánskou sopranistku Ermonelu Jaho. Tentokrát se soustředil na slavné barytonové scény z oper italských a francouzských autorů. Byl to naprosto mimořádný večer.

Foto: Petr Dyrc

Oba pěvci – Simon Keenlyside i Ermonela Jaho – při přídavku využili i prostor pod pódiem.

Článek

Keenlyside, nyní již Sir Simon (titul dostal od královny loni), má kromě výrazného znělého hlasu ještě výhodu „rošťáckého“ vzhledu připomínajícího spíše „kluka od vedle“, jenž je navíc doma na jevišti i na pódiu a hned si získá pozornost publika.

Od úvodního nástupu uličkou v přízemí (za zpěvu role Tonia z Komediantů od Leoncavalla) ovládl posluchače a dokazoval, že je takříkajíc doma v romantických i veristických rolích světového repertoáru.

U nás nepříliš známá sopranistka mu byla výbornou partnerkou a i v sólových áriích se ukázala jako nastupující hvězda. Dynamika doprovázejícího SOČR místy přehlušovala její zastřený soprán. Ne vždy to polský dirigent Lukasz Borowicz přesně vybalancoval.

Objevné bylo ve druhé části koncertu zařazení árií z opery Zaza od Ruggera Leoncavalla. Po závěrečném operetním duetu z Lehárovy Veselé vdovy odměnili sólisté publikum třemi přídavky (Mozart a Puccini).

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám