„Dvojka“ nejprve prošla kiny a svoji televizní premiéru měla loni na Štědrý den. Tehdy ji sledovaly více než tři miliony diváků, a stala se tak nejsledovanější pohádkou na tuzemském televizním trhu za posledních patnáct let.

Druhou příčku letos obsadila premiéra štědrovečerní pohádky Kouzelník Žito, již si vybralo 2,486 milionu dospělých, přičemž podíl na publiku představoval 59 procent. Hned za nimi se ocitl 45 let starý film režiséra Václava Vorlíčka Tři oříšky pro Popelku s Libuší Šafránkovou v hlavní roli, které si na Štědrý večer, vzápětí po premiéře, vybralo na ČT1 2,152 milionu dospělých, což představovalo 47 procent diváků trávících svůj čas v přítomnosti obrazovky.

Čtvrtým nejúspěšnějším pořadem se stala premiéra česko-slovenské koprodukční pohádky O zakletém králi a odvážném Martinovi, kterou vysílala 26. 12. ČT1 pro 1,824 milionu dospělých.

Všechny zmíněné pořady odvysílala večer Česká televize. Vysoké sledovanosti však dosáhly i některé pořady vysílané během dne, a dokonce předčily výsledky méně úspěšných večerních pořadů včetně štědrovečerních Tří bratrů na Nově, kteří získali 900 tisíc dospělých diváků.

Nejúspěšnějším vánočním denním pořadem se stala rodinná komedie Marie Poledňákové Jak dostat tatínka do polepšovny, kterou 26. 12. sledovalo vpodvečer na ČT1 1,315 milionu dospělých.