Musica Bohemica letos nezapočítala všechny hlasy kapele Ortel. [celá zpráva]

„Každá anketa má svá pravidla a je tomu tak i u Slavíka. Tato pravidla jsou zveřejněná, každý fanoušek se s nimi může seznámit a zapojením do hlasování s nimi vyslovuje souhlas. Organizátor má podle nich právo zasáhnout, pokud s využitím sociálních sítí dojde k organizovanému hlasování na podporu určitého subjektu a to nad určitou mez, která je v pravidlech popsaná (například výzva typu: Pokud nás máte rádi, pošlete nám hlas, je přípustná),“ píše se v prohlášení agentury Musica Bohemica, které má redakce Novinky.cz k dispozici.

„Porušení pravidel organizátor spatřuje v široce sdíleném profilu Tomáš Ortel Českým slavíkem, kde jsou konkrétní výzvy co se týká organizace takové akce, včetně výzvy, aby jednotlivci hlasovali z více mobilů, nebo koho nemají dávat na druhou a třetí pozici. Podle údajů na tomto profilu bylo takto osloveno více než 50 000 adresátů. Takovou akci organizátor jednoznačně vyhodnotil nejen jako porušení pravidel, ale jako nefér i vůči fanouškům ostatních interpretů a skupin, kteří dodržují pravidla a podobné akce neorganizují. Kdybychom toto připustili, změní se hlasování do ankety v souboj fanklubů, který z nich dokáže různými akcemi sehnat větší počet hlasů,“ stojí v prohlášení.

„Podle pravidel máme možnost daný subjekt buď úplně vyřadit, nebo odebrat část hlasů. Protože zjistit přesný počet hlasů, které přišly na základě této organizované akce není samozřejmě možné, rozhodli jsme se započíst v tomto případě stejný počet hlasů jako v loňském roce, kdy podobné porušení pravidel nebylo zjištěno. Toto řešení považujeme za spravedlivé. Odpovědnost za toto rozhodnutí nese jednoznačně pořadatel. Z porušení pravidel v žádném případě neobviňujeme skupinu Ortel, ani jakoukoli konkrétní osobu. Vzhledem k anonymitě sociálních sítí to mohl být prakticky kdokoli,“ končí prohlášení.

Skupina Kabát na vysvětlení agentury zareagovala v úterý večer v rámci svého koncertu v pražské O2 areně. Kvůli nejasnostem ohledně vítěze letošního ročníku se rozhodla cenu pořádající agentuře vrátit, dokud se rozpory nevysvětlí. [celá zpráva]

Kvůli aktuální kauze kolem ankety zvažuje další spolupráci s organizátory i sponzor akce, společnosti Karlovarské minerální vody (KMV). Jejich postup byl podle nich netransparentní a firma, jejíž značka Mattoni je obsažena i v oficiálním názvu ankety, proto hrozí odchodem ze soutěže. [celá zpráva]