Matásek spolupracoval s režisérem Josefem Kroftou v divadle Drak, s českými i zahraničními loutkovými divadly, vytvořil také řadu výprav i pro činoherní scény. Petr Matásek patřil k osobnostem, které formovaly podobu moderního českého loutkového divadla druhé poloviny 20. století.

Matásek vystudoval Střední uměleckoprůmyslovou školu v Praze a scénografii na katedře loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Byl výtvarníkem a šéfem výpravy Středočeského loutkového divadla na Kladně a Divadla dětí Alfa, od roku 1974 pak šéfem výpravy v Divadle Drak v Hradci Králové.

Do historie moderního českého loutkového divadla se zapsal zejména inscenacemi, které jako výtvarník spoluvytvářel s režisérem Josefem Kroftou v Divadle Drak, patří k nim mimo jiné Šípková Růženka (1976), Zlatovláska (1981), O Popelce (1982), Sen noci svatojánské (1984), Píseň života (1985).  Od roku 1990 byl pedagogem Kabinetu scénografie Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU, kde vychoval celou generaci českých i zahraničních studentů-výtvarníků. Jeho tvorbu divadelní i volnou představila také řada výstav.

V zahraniční vedl řadu scénografických workshopů. Jednou z posledních prezentací jeho práce byla oborová výstava Strings attached v Ohiu v USA a České loutkové divadlo 3x jinak (Korea, Japonsko, Česká republika), pořádaná Institutem umění – Divadelním ústavem. Petr Matásek získal několik ocenění na přehlídce Skupova Plzeň, v roce 1999 Zlatou trigu Pražského quadrienále a v roce 2000 Cenu Alfréda Radoka za scénografii.