Vše je zaměřeno na akvarely, kresby a kvaše, což je v Schieleho odkazu to nejzajímavější. Převažují podobizny přátel, autoportréty a akty modelek, často ve velmi odvážných polohách, čímž mladík kdysi konkuroval i Gustavu Klimtovi. Expozice je členěna chronologicky a k nejstarším patří kresby šestnáctiletého Schieleho. Až na výjimky pochází většina vystavených děl ze sbírek Albertiny. Běžně však nejsou k vidění, protože akvarely a kresby jsou kvůli ochraně před sluncem povětšinou pouze v depozitářích.

Zajímavou část expozice tvoří kresby z vězení, do kterého se malíř dostal kvůli neprokázanému obvinění ze zneužití mladistvé. Byl vězněn v dubnu a květnu 1912 a na kresbách zachytil vše, co ho tehdy obklopovalo: mříže, dveře cely, prázdné židle, postel…

Žel zcela marginální je část výstavy věnovaná jeho pobytu v Českém Krumlově. Odtamtud pocházela jeho matka a mladík si město na Vltavě zamiloval kvůli malebným uličkám i pohledným děvčatům. Neméně zajímavou výstavu nabízí v jarní sezóně i Rakouská galerie Belvedere. Jde o bilanci díla Lawrence Alma-Tademy, který patří mezi nejvýznamnější představitele akademické malby viktoriánské Anglie.

Okouzloval diváky přesností zachycených detailů i schopností přiblížit jim různá exotická prostředí. Malíř to byl bravurní, ostatně i dnes se jeho obrazy prodávají za desítky miliónů dolarů.

V Londýně usazený umělec se zamiloval do Říma a Pompejí a ve svých obrazech se snažil rekonstruovat zlatý věk antického císařství. Právě k tomu tématu je výstava zacílena. Zájem o starověk dokumentují obrazy zapůjčené z muzeí i soukromých sbírek ze západní Evropy, Turecka, Mexika a USA.

Alma-Tadema se na každou malbu pečlivě připravoval a v archeologických muzeích si dělal podrobné kresebné studie starořímských zbraní, šperků i předmětů běžného života. Působivě je v Belvederu připomenuto, že jeho rekonstrukce starověku fascinovaly hollywoodské filmaře. Například Mankiewiczova Kleopatra, Guazzoniho Quo vadis nebo Scottsův Gladiátor se odehrávají v kulisách, které kdysi vymyslel Alma-Tadema.

Autor se také stal vzorem pro Zdeňka Buriana, který na jeho styl a výtvarnou dovednost navazoval s odstupem několika desetiletí. Obě výstavy jsou ve Vídni otevřeny do 18. června.