Už samotná scéna z dílny scénografa Daniela Dvořáka je gargantuovsky monumentální. Téměř pětačtyřicetimetrové jeviště se nedá ošidit lacinou náhražkou a dekorace, ať už v podobě alpské vesnické hospody, anebo hradní krypty s upířími hrobkami, berou dech.

Charismatický upír hrabě Krolock v podání Mariana Vojtka budil hrůzu, ale zároveň i vyvolával vzrušení

K dokonalé iluzi, že se nacházíte kdesi v horách v Transylvánii, dopomáhají i projekce, které jsou v GoJa Music Hall novým jevištním elementem.

Kostýmy vytvořil již ikonický kostýmní návrhář Roman Šolc s nebývalým rozmachem. Divák ani nestihne vnímat všechny variace a detaily vytvořené pro každou postavu odlišně. Upírská tlupa o desítkách členů rozlišuje každého jednotlivce a dodává mu charakteristické rysy.

Kostýmy od Romana Šolce nadchnou na první pohled.

Kostýmy od Romana Šolce nadchnou na první pohled.

FOTO: Goja Music Hall

Pražské provedení nejenže si nezadá s těmi světovými, ale naopak je v mnohém včetně okázalosti předčí.

V režii Radka Balaše premiérové představení odehráli již osvědčení muzikáloví matadoři, ale šanci dostali i nováčci, jimž se ji podařilo zúročit na výbornou.

Charismatický upír hrabě Krolock v podání Mariana Vojtka budil hrůzu, ale zároveň i vyvolával vzrušení. Vojtko své pěvecké kvality prokázal již mnohokrát, ani tentokrát nezklamal. Po mnohaletých zkušenostech na mnoha jevištích našel i svoji hereckou polohu a jeho nesmrtelný upírský hrabě je skvělý.

Z upírů, vstávajících z hrobů, jde strach.

Z upírů, vstávajících z hrobů, jde strach.

FOTO: Goja Music Hall

Milým překvapením byla nová poloha Pavla Vítka, jenž v roli podivínského profesora Abronsia předvedl staccatové party naprosto bez chybičky a zadýchání.

Michaela Nosková jako děvečka Magda okouzlila publikum nejen velmi sexy kostýmy, ale stále lepším pěveckým výkonem, zúročila i operní průpravu a roli se jí podařilo dokonale vystavět.

Komických figur hostinského Chagalla a jeho ženy se zhostili Bronislav Kotiš s Renátou Podlipskou naprosto v duchu díla, stejně jako Lukáš Randák postavu profesorova zamilovaného asistenta Alfréda.

Hlavní roli Sarah ztvární kromě mladičké Natálie Grossové i stálice Goja Music Hall Michaela Gemrotová (na snímku).

Hlavní roli Sarah ztvární kromě mladičké Natálie Grossové i stálice Goja Music Hall Michaela Gemrotová (na snímku).

FOTO: Goja Music Hall

Čtrnáctiletá hvězda Natálie Grossová

Největším objevem Plesu upírů je ale bezpochyby Natálie Grossová v hlavní ženské roli Sáry. Teprve čtrnáctiletá zpěvačka, mimochodem je to nejmladší představitelka této role na světě, využila svůj dívčí pel i nevinnost, ale zároveň prokázala i své nesporné herecké a pěvecké kvality. Vyrostla z ní muzikálová hvězda první velikosti.

Svojí životní role se dočkal muzikálový zpěvák Laco Hudec Šubrt, jehož ztvárnění homosexuálního upíra Herberta bylo naprosto jedinečné. Už jen díky němu rozhodně stojí za to představení vidět.

Závěrečná scéna světového muzikálu Ples upírů

Závěrečná scéna světového muzikálu Ples upírů

FOTO: Goja Music Hall

Skvělá choreografie

A pomyslnou třešničkou na dortu je každopádně výkon taneční a herecké company.

Ve scénách vstávání upírů z hrobů anebo zombie tanci předvedla choreografka Leona Qaša Kvasnicová svoji doposud nejdokonalejší práci. Vynikající je ostatně i ona sama, když tančí sólové party alter ega Sáry se stínovým Krolockem v neméně skvělém podání jejího manžela Martina Cisarze.