Takto v neděli vystoupili i v pražském Divadle na Vinohradech a v pondělí v plzeňském Divadle J. K. Tyla.

Představení Orfeus v rámci turné po České a Slovenské republice je jejich labutí písní. Po premiéře v Olomouci se objevilo v Ostravě, Brně i Bratislavě. K vytvoření Orfea ve vlastní choreografii přizvali Bubeníčci režisérské duo SKUTR, Lukáše Trpišovského a Martina Kukučku, kteří mají s tancem zkušenosti. V nevšedním týmu se sešli i s německou tanečnicí Annou Herrmannovou, ztvárňující postavu Eurydiky, a slovenským hercem Csongorem Kassaiem v roli průvodce, Chárona i boha podsvětí Háda.

Exaktní a disciplinovaný svět precizních tanečních umělců vyžaduje absolutně dokonalou formu. V rozporu s tím vyznívají leckdy možná moc narychlo postavené dramatické situace až nesrozumitelně. Klíčové dějové okamžiky bájného příběhu je tak těžké dešifrovat.

Jde ovšem o volnou inspiraci mýtem. SKUTR vkládají do příběhu Orfea další filozofickou linii ohlížení se za vlastní minulostí a lpění na ní a zároveň sestup do podsvětí jako do sebe sama.

Téma nahlížení na vlastní život z odstupu druhého pohledu je pak klíčové pro rozdvojení postavy Orfea v sugestivní a velkolepé interpretaci Jiřího a Otty Bubeníčkových.

Důležitou součást představení i příběhu tvoří violoncellistka Terezie Kovalová a houslistka Annabelle Dugastová, jejichž hudba nahrazuje Orfeův zpěv. Hudebnice se s nástroji pohybují, tančí a zasahují do tanečních duetů.

Nádherná jsou velmi plastická taneční dueta bratří Bubeníčků a několik gradujících choreografických situací, stejně jako prýštící energie rozdvojených Orfeů a jedinečná interpretace Eurydiky v podání Anny Herrmannové. Scénu dolaďují pouze přírodní prvky, kořeny stromů, voda a země. Představení je sycené velkým zájmem a snad i snahou veřejnosti bratry Bubeníčky opět či vlastně naposledy vidět na jevišti. Další příležitost se nabízí 25. září v Divadle na Vinohradech a 26. září v Plzni.