Hlavní obsah

RECENZE: Blink-182 vyrazili plnou parou vzad

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Při čekání na nové album se fanoušci americké poppunkové kapely Blink-182 rozdělili na dvě skupiny. Jedna se ho nemohla dočkat i přesto, že letitého zpěváka a kytaristu Toma DeLongea nahradil Matt Skiba, druhá by byla raději, kdyby se existence kapely uzavřela s předešlou deskou Neighborhoods z roku 2011, kdy ještě byla sestava „klasická“. Nakonec vydání sedmé studiové kolekce California ukázalo, že Matt Skiba kapele neublížil.

Foto: BMG

Obal nového alba skupiny Blink-182.

Článek

Po delší době totiž nevymýšlela nic nového a prostě se vrátila ke způsobu skládání a prezentace písniček do druhé poloviny devadesátých let, kdy žala největší úspěchy.

Pakliže bylo minulé album trochu křečovité kvůli tomu, jak moc trojice chtěla svůj zvuk oživit a obměnit, tentokrát si střihla klasický pop punk s jasnými riffy, přímočarými skladbami, zřetelnými melodiemi, jež jsou velmi přilnavé, a texty, které jsou sice milé, ale hloubku nemají.

Na desce jsou skladby vedené v duchu klasického pop punku (Rabbit Hole, Kings of the Weekend, Teenage Satellites) i v jakési alternativní verzi téhož, tedy aranžérsky bohatší (Bored to Death nebo No Future). Po celou dobu si nicméně uchovává pozitivní energii, která k uvedenému hudebnímu stylu patří.

Příchod Matta Skiby přinesl oživení. Potíží je jen to, že barva jeho hlasu je podobná barvě hlasu zpěváka a baskytaristy Marka Hoppuse. Hůře se rozeznávají, což v době přítomnosti Toma DeLongea v kapele nebylo, neboť jeho a Hoppusův hlas se zřetelně lišily.

Blink-182 už mají éru slávy nejspíš za sebou. Deska California je ale dobře dovedenou prací v tom duchu, jaký je pro tuhle americkou kapelu typický.

Blink-182: California
BMG, 42:45

Celkové hodnocení: 75 %

Reklama

Výběr článků

Načítám