Na scénu Divadla Alfa usedlo celkem osm hudebníků, kteří obstarali nejen celý orchestr, ale i sbor a drobné akce. Všechny sólisty zastoupil jediný pěvec s rozsahem od sopránu a altu pro ženské postavy až po baryton či bas pro Papagena či Sarastra. Stuttgartský kontratenorista Daniel Gloger je ale především velký komediant, který nejen bravurně kouzlí s hlasem, ale také bedlivě sleduje dění na velké obrazovce nad sebou, bojí se i raduje s postavami, fandí jim a zprostředkovává jejich (i své) emoce divákům. Jeho až dětské nadšení je nakažlivé.

Vlastní loutkářské ztvárnění šikovně seškrtaného příběhu je poměrně komplikované. Dva loutkoherci vytvářejí pohybové i scénografické obrazy v boudě v pozadí scény, vše se přenáší kamerou na obrazovku v podobě starého obrazu či zrcadla v starobylém rámu. Divák tak ani plně neocení všechny loutkářské finesy, ale rozhodně se baví. Loutky jsou bizarní – pouťoví maňásci v kleeovském duchu s výraznými barevnými tvářemi, nosy a zuby či ploché papírové figurky ve stylu starých rytin –, přesto z nich divák vycítí něhu.

Inscenace má humor, někdy i dost černý, dryáčnický půvab pouťového divadla a spoustu muzikantského humoru. Potěší malé i velké diváky, každý si z ní odnese trochu jiný zážitek.

Není divu, že herci a muzikanti Thalia Kompagnons sklízejí se svými lehce opovážlivými verzemi operních a klasických děl (kromě Kouzelné flétny též Wagnerův Prsten Nibelungův a Verdiho Macbeth) vavříny na mnoha evropských scénách i festivalech. Kouzelná flétna rozhodně nasadila letošní Skupově Plzni vysokou laťku. Festival potrvá do neděle a představí se na něm řada domácích i zahraničních loutkářů.