Česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI, která je garantem výsledků kategorie Nejprodávanější album roku, totiž určuje pořadí podle prodejů, které jsou součtem jejích týdenních prodejních žebříčků. Má tak prý jistotu, že referuje ke skutečně prodaným nosičům a vyloučí tak remitendy, stejně jako neplnosortimentní prodejny. Kabát prodával hlavně přes síť Tesco, a ta prodeje IFPI nehlásí.

Nejprodávanějším albem loňska se tedy stal Srdcebeat skupiny Kryštof. Richard Krajčo na pódiu při převzetí ceny řekl, že ho prodala přes padesát tisíc kusů. V rozhovoru pro Právo nakonec uvedl, že pokud Kabát prodal dvaapadesát tisíc kusů svého alba, pak Kryštof prodal přes dvaapadesát tisíc. ČTK přitom vydala informaci, že Kryštof podle IFPI prodal jen 28 753 kusů.

Tato blamáž by měla vést k tomu, že v době, kdy se alba prodávají různými cestami, by se IFPI měla snažit maximálně zdokonalit sledování výsledků prodeje a požadovat jejich dokladování.

V tom nejhorším případě by se mohlo stát, že za rok na Andělech bude chtít cenu nějaká kapela z Horní Dolní s tím, že na tancovačkách prodala sto tisíc kusů svých alb. A bude zase mela.