Fotografie představuje atraktivní médium. Vytvářet snímky může díky snadno dostupné spotřební elektronice prakticky každý. Přesto může být pro návštěvníky výstava zajímavá. Už jen proto, že díky ní mohou získat další inspiraci od tvůrců, kteří jsou o několik úrovní výš.

Kurátorka Marie Jiráková si pro výběr děl na výstavu zvolila jednoduchou metodu. Vše prostě nechala na samotných autorech, takže můžeme vidět, co ve své tvorbě považují za zásadní. I když jsou fotografové různých generací i vizuálního zaměření, spojuje je v drtivé většině profesionální přístup a veřejná prezentace vytvořených děl

Výstava zahrnuje co nejširší tematické pojetí fotografie jako média (Petr Wagenknecht, Velká kunratická).

Výstava zahrnuje co nejširší tematické pojetí fotografie jako média (Petr Wagenknecht, Velká kunratická).

FOTO: katalog výstavy

Expozice ukazuje co nejširší tematické pojetí fotografie jako média. Můžeme si prohlédnout černobílé reportážní momentky (Jan Adamec), portrét (Aleš Formánek), pouliční humanistický dokument (Eva Stanovská), barevné akty (Vlastimil Raška), rozostřené koláže (Michal Kudláček), krajinné motivy (Libor Němec) i postmoderní vize (Štěpán Bartoš).

Radek Kalhous se svým souborem Nuda v zoo, který vytvářel mimo hlavní návštěvní sezónu parku, zamýšlí nad privátními osudy zvířat. I když mají v kotcích a výbězích veškerý komfort, cítíme z jejich očí touhu po svobodě. Tygr, který posmutněle hledí skrz umazané sklo někam do nekonečné dálky, představuje výrazný symbol této touhy.

A právě touha doslova čiší ze všech vystavených děl. Jako by jejich tvůrci, stejně jako zavřená šelma, hleděli na svět přes skleněnou bariéru a chtěli dohlédnout někam dál.