Článek
Naštěstí organizátoři dostali skvělý nápad. Povolali z Mnichova, kde začíná kariéru v místní opeře, našeho nadějného tenoristu a vítěze několika soutěží Petra Nekorance, a tak se původní program s oběma sopranistkami – Američankou Angel Joy Blue a Italkou Marií Agrestou – mohl v úterý v Obecním domě uskutečnit bez výrazných změn.
Program nazvaný Questa o Quella? (Ta, nebo ona?) podle jedné z árií z Rigoletta byl zaměřen na italskou operu a autory jako Puccini, Verdi, Bellini. Vyprodaný sál s napětím očekával, jak si náš mladík poradí s těžkým repertoárem (Bohéma, Traviata, Rigoletto) vedle již zkušenějších kolegyň, známých z operních scén v Itálii i USA, a nebyl zklamán.
Jistě, Nekorancův hlas není ještě tak průrazný objemově, aby hned oslnil. Ale vypořádal se se všemi áriemi, duety a dokonce tercety na velice slušné úrovni a navíc má dar navázat kontakt s publikem, které bylo od počátku na jeho straně. A že někdy se vedle průraznějších kolegyň trochu dynamikou ztrácel, bylo pochopitelné. To vše se časem vyrovná. Takto musíme konstatovat, že zachránil krásný večer s nenapodobitelnou atmosférou.
U operních div zaujaly zejména dva okamžiky – nádherně podaná árie Casta Diva z Belliniho Normy Italkou Marií Agrestou. Zřejmě nejlepší okamžik večera, a nadšeně uvítaná Rusalka (árie o Měsíčku) s Afroameričankou Angel Joy Blue, jejíž temnější soprán se s rolí hlasově vyrovnal velice dobře a ani nevadilo, že z českého textu jsme nerozuměli téměř ani slovo. Dvořák byl vedle Offenbacha (Hoffmannovy povídky) dalším neitalským autorem v programu.
Byl to podařený večer, což potvrdily i dva přídavky, opět terceta – Brindisi z Traviaty a muzikálová klasika Tonight z Bernsteinovy West Side Story. Zmiňme i podíl účinkující PKF – Prague Philharmonia s italským dirigentem Franceskem Ivanem Ciampou.
Dalším koncertem cyklu bude 14. února večer s americkým tenoristou Bryanem Hymelem.