Ve čtvrtek večer ho odstartovalo vystoupení jedné z největších hvězd scény, amerického kytaristy Warrena Haynese.

Ve své show okouzlil Kaliforňan hudbou na pomezí blues, folku, rocku a country. Neopomněl ani hold Bobu Dylanovi v hendrixovsky pojaté coververzi písně All Along The Watchtower.

V pátek oslavoval festival koncertem věnovaným dějinám československého blues. Po ZVA 12-28 přivedl na scénu Ondřej Havelka Melody Makers s excelujícím trumpetistou Jurajem Bartošem, který by si zasloužil přezdívku Satchmo našich dnů.

Po kořenech světových připomněl kořeny tuzemské Jiří Suchý. Tenhle čtyřiaosmdesátiletý bard duchaplné české kultury se na své strhující vystoupení dostavil vlastním vozem, aby po salvách potlesku zasedl za volant a sám vyrazil ku Praze.

Po obvykle příjemné hanspaulské legendě Bluesberry opanoval scénu Jan Spálený s ASPM, aby vzbudil pocit, že má-li duše blues konkrétní hlas, nelze vyloučit, že je to právě magnetizující chraplavý hlas Jana Spáleného.

O impozantní vrchol se v pátek postaral Luboš Andršt se svým Blues Bandem a zpívajícím americkým kytaristou Danim Robinsonem. Zejména po závěrečné Hey Joe a přídavku creamovské White Room neměl bouřící dům kultury daleko ke zřícení.

Sobotní večer, který odstartoval v polském duchu vystoupením mladé trojice Marek Piowczyk Trio a pomořanské bluesmanky Joanny Knitterové, se pak soustředil na výrazné zahraniční osobnosti, které v minulosti festival navštívily, ale tentokrát zavítaly v nových a mnohdy překvapivých sestavách.

Tak se v ekvilibristikách představili kytarista Roman Pokorný s maďarským harmonikářem Mátyásem Pribojszkim nebo Kanaďanka Sue Foleyová s Peterem Karpem. O vrchol večera se postaral kytarista Studebaker John a poté šestašedesátiletý Bob Margolin s kapelou italského kytaristy Mikea Sponzy. A byli to oni, kdo přilákali na jeviště pestrou muzikantskou společnost ve finálním klasickém kousku Got My Mojo Workin’ a posléze jubilejní ročník uzavřeli.

Blues Alive
Dům kultury Šumperk, 12.–14. listopadu

Celkové hodnocení: 90 %