Jeho setlist zůstal ve srovnání s úvodním květnovým koncertem turné v Karlových Varech nezměněn. Čítal sedmadvacet skladeb, z nichž osm je na nové desce Do pekla/do nebe, která vyšla v předvečer karlovarského koncertu.

Zatímco tam diváci ještě nové skladby příliš neznali, ti v Praze je měli naposlouchané a naučené texty. Protože jde vesměs o silné písně, a vybraných do programu se to týká prakticky stoprocentně, byl obecně, v duchu nejlepších kabátovských autorských tradic, koncert v Letňanech vyrovnaný a ani na chvíli jeho atmosféra takříkajíc nespadla. Však tato kapela předkládá jeden hit za druhým, což se historicky poštěstilo nemnoha tuzemským formacím.

V celém areálu byl mohutný, přitom zcela čitelný zvuk. Kabát si dal záležet na technické stránce vystoupení, místy si proto pomohl i podehrávkami, nicméně drtivá většina skladeb byla zahrána naživo. O tom ostatně svědčí dvě malé chyby, které nastaly na začátku písničky Starej bar, kdy Krulichovo zahajovací kilo Vojtka intonačně trochu zmátlo, respektive v nádherné baladě Valkýra, která se pár vteřin potýkala se stejným problémem.

Kabát zahrál sedmadvacet skladeb, z toho osm novinek.

Kabát zahrál sedmadvacet skladeb, z toho osm novinek.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Jinak ale zpíval Vojtek stylově, čistě a s oním neurvalým a současně okouzlujícím výrazem, který dělá Kabát Kabátem. Jeho kolegové (v této kapele zpívají všichni) jej ve vokálech podporovali tak jistě, až to v emotivních písničkách Kdo ví jestli, Šaman, Na sever nebo Valkýra vhánělo na části těla husí kůži.

Připočtěme rovněž spolehlivý instrumentální výkon všech muzikantů i poctivou Váňovu vyhrávku v závěru skladby Shořel náš dům nebo krátké Hurčíkovo bubenické extempore ve finále písničky Burlaci.

Obrovský dům

Podstatnou složkou show teplické pětice byla vizuální stránka. Na největším pódiu, jaké kdy na turné měla, se v zadní části i po stranách střídaly záběry ze scény s projekcemi, které více či méně nápadně doplňovaly obsah skladeb. Při Western Boogie v nich létaly barevné kulky, což koresponduje s obsahem skladby, při Go Satane Go hořel pekelný oheň, Valkýru doprovodil emotivní klip s violoncellistkou Alici Kodýtkovou, při Banditi di Praga zase zbyla zamřížovaná okna, vpravdě jediné skutečné místo pro ony pražské bandity.

Velkolepý pohled na scénu se naskytl i divákům ze zadních řad, neboť z větší vzdálenosti v základu vyhlížela jako obrovský dům, jehož cihly se v něj začaly skládat už při intru vystoupení. Nechyběly světelné, pyrotechnické ani kouřové efekty, zkrátka vše mělo rozměr velké rockové show, u českých kapel z pochopitelných ekonomických důvodů málo vídané.

Kabát na probíhajícím turné, které skončí v pátek 26. června v Pardubicích, nepozbyl nic ze své pověsti kapely pro všechny generace. Publikum tak bylo poskládané, nadto vybavené znalostí textů, takže docela klidně mohlo dojít na pasáže, kdy zpívalo samo, jako třeba v písničce Starej bar.

Kabát
Letiště Letňany, Praha, 23. června

Celkové hodnocení: 90 %