V překladu ze španělštiny je sicario nájemný vrah, ale v tomto případě se hodí spíše slovo zabiják. Film se odehrává na hranicích USA a Mexika a Villeneuve vtahuje do prostředí drogových kartelů a těch, kdo proti nim bojují, do prostředí, v němž korupce a intriky děsivě rozostřují hranice nejen mezi státy.

Hon na bosse jednoho z kartelů, kterého se účastní mimo jiné mladá (a dost naivní) agentka FBI Kate v podání Emily Bluntové, je plný zrůdných vražd, které Villeneuve podává s neúprosným naturalismem, což vzhledem k existující realitě nelze mít za zlé jemu ani scenáristovi Tayloru Sheridanovi.

Ten sbíral materiál v autentickém prostředí a na otázku, zda toto zlo může být někdy vůbec poraženo, odpovídal se značnou skepsí.

„Náš film nedělí postavy na darebáky a hrdiny. V tomto prostředí to není možné. I když se svět zbaví jednoho padoucha, k řešení problému se tím nepřiblíží.“

Benicio Del Toro dostal nejkonfliktnější roli své kariéry. „Světí účel prostředky? Co to je, když kvůli tomu, abyste dostali jednoho darebáka, zahyne dvacet nevinných lidí?“ řekl.

Filmem, který už má své obdivovatele i odpůrce, je Marguerite a Julien francouzské herečky a režisérky Valérie Donzelliové. Příběh milostného vztahu mezi bratrem a sestrou napsal scenárista Jean Gruault už kdysi pro Francoise Truffauta, a psal ho podle skutečnosti – sourozenci Ravaletovi byli za incest popraveni v roce 1603 na rozkaz samotné Kateřiny Medicejské.

Donzelliová film natočila značně artistním stylem. Byť se děj odehrává na přelomu 16. a 17. století, vkládá do něj zcela současné prvky jako vrtulník, auta i oblečení z minulého století a příběh, které nemůže skončit dobře, vypráví jako pohádku. Uvidíme, co na to porota.