Televize také musí podávat vysvětlení. Například Česká televize k pořadu Fokus Václava Moravce, který byl odvysílán na ČT 24 v úterý 3. března a věnoval se migraci a islámu, respektive islamismu. Podle vysílací rady v něm byly prezentovány pouze shodné postoje, vstřícné k otázkám migrace. Prostor nedostal žádný host, který by mohl prezentovat stanoviska opačná, upozorňující na bezpečnostní rizika migrace. Vysílací rada chce od veřejnoprávní televize do dvaceti dnů vědět, proč diskuse nereflektovala celou škálu názorových postojů zastoupených ve společnosti.

Nova dostala pořádkovou pokutu pět tisíc korun, neboť bezdůvodně odepřela podat vysílací radě vysvětlení, ze kterých zdrojů vycházela v Televizních novinách loni 17. prosince při reportáži nazvané Urážky prezidenta by podle Humla měly být trestné.

Nejvyšší pokutu dostal provozovatel TV CZ, který odpovídá za stanici Active TV. Musí zaplatit tři pokuty v celkové výši 850 tisíc korun. Jednu za odvysílání erotické telefonní linky s ukázkami sexuálních praktik. Ty se objevily na obrazovce v  době, kdy mohou být u televizorů děti. Druhou pokutu dostala televize za klamavou reklamu, ve které se domněnky vydávaly za fakta, a třetí za odvysílání nekalé praktiky v soutěžním kvizu, kdy se uznávala i odpověď odporující pravidlům.