RECENZE: Vypusťte freaka. Macy Gray opět v Praze

Americká zpěvačka Macy Gray se v pondělí vrátila na místo činu, do pražského Sasazu, aby tam už podruhé potěšila fanoušky nemainstreamového funku a neo-soulu s psychedelickým nádechem.

Macy Gray v Praze

Důstojnou předehru ke koncertu zajistila domácí hvězdička Lenny. Když po zbytečně dlouhé pauze konečně dorazila Macy, chytře rozhýbala publikum rychlou a vynikající skladbou Why Didn't You Call Me z nejslavnější desky On How Life Is, čímž zajistila celé show potřebou razanci. Pokračovala neméně kvalitními klasikami - Do Something, Caligula, A Moment to Myself.

Koncert v podstatě stál na silných starých deskách On How Life Is a The ID. Moudrý tah. Z novinky The Way, jež jejich kvalit i přes několik lepších songů nedosahuje, stačilo zahrát pár věcí.

Macy Gray

Macy Gray

Nevelká kapela s basou, bicími, kytarou a několika syntezátory ovšem staré skladby hodně „překopala”, takže méně znalí fanoušci je asi nepoznávali úplně snadno. Macy samozřejmě hlavně kouzlila s hlasem, jedním z nejpozoruhodnějších v dějinách pop music, a také improvizovala - až do té míry, že se to zdálo v některých případech škodlivé. Třeba Sweet Baby tím rozbila na kusy.

U nejslavnějšího hitu I Try nevadilo, že nechala zpívat více publikum. Na závěr se to hodí a vložka v reggae rytmu letitou hitovku příjemně osvěží. Došlo i na bláznivé historky Macy o tom, že máme vypustit do světa svého „freaka”, všichni jsou strašně „sexy” a v Praze jsou nejkrásnější muži a „nejlepší vagíny na světě”. Taková už je Macy, podobné řeči vede vždy.

Koncert sice měl slabší místa, např. bubenická sóla obvykle patří k nudnějším, ale vynahradila to energie kapely, kvalitní repertoár, uvolněná atmosféra i zpěvaččino nemalé charisma.

Celkové hodnocení: 75%

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: