Zásadní problém filmu je ve scénáři, který mají na svědomí Luc Besson a Robert Mark Kamen. Pánové výrazně zaspali dobu a servírují extrémně neoriginální produkt, který vykrádá kdejaký thriller z osmdesátých a devadesátých let, včetně notoricky známého Uprchlíka.

Jde o model, kdy je nevinný inteligentní a hodný hrdina obviněn z vraždy manželky, musí utíkat a bojovat současně proti mafii i proti policii, která ho pronásleduje. Sám, bez větších prostředků a bez arzenálu zbraní všechno vyšetří a ještě pozabíjí hordu zlověstně vypadajících Rusů.

Rus s krátkým sestřihem

Penzionovaný člen elitní jednotky Bryan Mills (Liam Neeson) je superman, kterému díky scenáristům opravdu nadměrně přeje štěstí. Dostane se ze všech situací jakoby zázrakem. Pronásleduje ho detektiv Frank Dotzler (Forest Whitaker), který pomalu začíná tušit, že vrahem bude někdo jiný, ale Millse chce stejně dopadnout.

Akční scény, kterých je dostatek, vypadají průměrně. Mills dává do nosu policistům, ale jako kladný hrdina je nezabíjí. Zato se neštítí postřílet všechny stereotypní Rusy s krátkým sestřihem a tetováním, kteří se zlověstně šklebí, vraždí nebo nakupují alkohol.

Po akci režisér diváka ještě pořádně vymáchá v americky laděné naivní propagaci rodinných hodnot, která tak trochu připomíná staré filmy s Arnoldem Schwarzeneggerem, který vždy rozmašíroval padesát lidí a šel s dcerkou nakrmit ptáčky. Otupující nuda.

Celkové hodnocení: 40 %