Die Krupps založili v roce 1980 v Düsseldorfu zpěvák a kytarista Jürgen Engler a hráč na klávesy Ralf Dörper. V té době ale skupina klasické nástroje nevyužívala, její debutové album Stahlwerksymfonie tvoří jen údery do kovů a rachot strojů. Soubor se okamžitě zařadil mezi přední představitele německého industriálu reprezentovaného Einstürzedne Neubauten.

Běžnější nástroje se objevily až na hitu Wahre Arbeit Wahrer Lohn, kterým skončila první etapa existence skupiny, protože Dörper odešel a založil úspěšnou Propagandu. Krupps bez něj natočili už jen jedinou desku Entering The Arena.

Oba zakladatelé v roce 1989 skupinu obnovili, když se sešli spolu s Nitzer Ebb při práci na přepracované písni Wahre Arbeit Wahrer Lohn přezvané na Machineries of Joy.

Skupina pak vydala tři desky v duchu EBM, v nichž zvuk ještě okořenily nabroušené kytary. Přestože se na nich objevilo několik hitů jako protineonacistický Fatherland, větší slávu jim přineslo album coververzí A Tribute To Metallica, které vyšlo v roce 1992.

Krupps se s publikem rozloučili v roce 1997 albem Paradise Now. V té době vlna EBM opadala.

V roce 2005 se Krupps vrátili na koncertní pódia. V rámci turné k 25 letům existence vystoupili i v Praze.

Loni soubor překvapivě vydal novou desku The Machinists of Joy, která se nese v podobném duchu jako alba z devadesátých let, kdy skupina kombinovala výrazně rytmickou chladnou elektroniku se zkreslenými kytarami. Album je zpívané německy.

Skupina na desce opět dává najevo své protinacistické názory, což je patrné v klipu Nazis on Speed, kde připomíná známý fakt, že pervitin používali nacističtí piloti. Skladba představuje důraznou odpověď Rammstein i Laibach.

Schmutzfabrik zase navazuje na Wahr Arbeit a připomíná krizi, kdy se pracuje více za méně peněz ve zhoršujících se podmínkách.