Robocop není klasický remake, jde o částečně jiný příběh, na který byl namontován tak trochu strašidelný hrdina, napůl robot a napůl člověk, a dosud v povědomí přežívající název.

Nacházíme se v roce 2028. Typická odporná nadnárodní firma OmniCorp staví továrny v Číně a vesele chrlí drony i chodící roboty, kteří se skvěle hodí na ovládání té či oné země třetího světa, která zrovna upadne v nemilost.

Robocop po desítkách let ožil.

Robocop po desítkách let ožil.

FOTO: Sony Pictures

Počet takových válek ale není nekonečný a vedení firmy trápí problém, jak dostat roboty legálně do USA a ovládnout tak obrovský trh. Museli by porazit vlivného senátora, za kterým stojí většina veřejnosti. A protože roboti zkrátka neprojdou, vznikne nápad na robota s lidskou hlavou.

Mezitím se policista a milující tatík z Detroitu Alex Murphy (Joel Kinnaman) zabývá případem pravděpodobné korupce v policejním sboru a obchodu se zbraněmi. Záporňáci mu dají bombu do auta a policista skončí s téměř fatálním zraněním v bezvědomí. Kandidát na Robocopa je tu.

Gary Oldman a Michael Keaton si kladou nerudovskou otázku: Kam s ním?

Gary Oldman a Michael Keaton si kladou nerudovskou otázku: Kam s ním?

FOTO: Sony Pictures

Hlavní postava ze začátku zůstává člověkem - má vzpomínky, má city a to je pro ostré nasazení v boji nevýhoda. Doktor (Gary Oldman) mu proto upraví i mozek a doufá, že zmizí lidské svědomí. Do ulic vypustí monstrum, v jeho hlavě ale nadále probíhá válka - není jisté, zda se nepřeklopí na lidskou stranu. Vedení města mezitím začíná mít strach z jeho nepodplatitelnosti...

Filmu se na chvíli daří vzbudit dojem, že půjde o zajímavé otázky (Kam až může zajít věda? Je etické posílat do světa drony? Je etické tvořit robolidi? A je možné povolit samostatnou policejní činnost ozbrojenému stroji?), následuje ale návrat k béčkové podívané. Průměrně udělané, nevýrazné a velmi dlouhé střílečky nezaujmou. Spousta věcí ve scénáři a v designu je prostě okopírována z Terminátora a prvního Robocopa (včetně oblíbeného robota na kuřích nožkách), a tak se vnucuje otázka, jaký byl vlastně přínos nového zpracování?

Dvě hodiny čistého času jsou na podobně mělký příběh hodně přemrštěné, ke konci se pěkně vleče a zůstává dojem průměrného akčního filmu. Možná by už Hollywood mohl přestat vykrádat Paula Verhoevena a vymyslet si něco nového. Poté, co zprznili Total Recall, dopadl Robocop nanicovatě.

Celkové hodnocení: 50 %