„Aktuálně se řadí mezi nejopěvovanější interprety starého kontinentu, sbírá hudební ceny a boduje v žebříčcích - její křehká hudba postavená na klavírních melodiích ale zároveň jako by ani nepatřila do naší hlučné současnosti,” uvedla Kociánová.

Obelová na sebe výrazně upozornila před třemi lety debutovým albem Philharmonics, kolekcí skladeb postavených téměř výhradně na klavíru a hlase. Sama hudebnice přiznává výrazný vliv Erika Satieho a jeho náladového minimalismu, dalšími inspirátory byli Claude Debussy či pozdní desky PJ Harvey. Album zaujalo posluchače nejen v rodném Dánsku, ale i v Nizozemsku, Belgii nebo Francii. Celkově se ho prodalo bezmála půl miliónu kusů.

Debut Philharmonics si Obelová napsala, nahrála i produkovala kompletně sama a stejný postup zvolila i pro své druhé album Aventine, které vyšlo loni. Deník Guardian nahrávku popsal jako „báječné podzimní album”. Aventine se po vydání objevilo i v britském žebříčku.

Koncertní sérii Femme Fatale věnovanou výrazným ženským osobnostem v současné alternativní hudbě odstartovala 9. dubna loňského roku v pražském kině Aero mladá švédská zpěvačka Anna von Hausswolffová. „Femme fatale je žena s nadpřirozenými schopnostmi okouzlit své okolí a klubová noc tohoto jména chce pražskému publiku představit současné hudební podoby tohoto klasického archetypu - ženské talenty, které toho dosáhnou svým hlasem i hudebním projevem,” uvedla pořadatelka a dramaturgyně Petra Ludvíková.