Dědictví pokračuje

Na farmu do Olšan se po první části natáčení v okolí Prahy přesunul štáb režiséra Roberta Sedláčka v čele s Bolkem Polívkou jako milionářem Bohušem z populární komedie Věry Chytilové Dědictví aneb Kurvahošigutntag.

V pokračování nazvaném Dědictví II Bohuš prochází dalšími životními peripetiemi, provázen duchem zemřelé Vlastičky, starými známými (přítelem Arnoštem nebo JUDr. Andělem), ale i novými postavami včetně dospělé dcery v podání Anny Polívkové.

Filmová Místa našli tvůrci v Ústí nad Labem, Litoměřicích i v Praze

Před kamerou se Bolek Polívka opět sešel s Dagmar Veškrnovou-Havlovou, Miroslavem Donutilem, Arnoštem Goldflamem, Ivanou Chýlkovou, Břetislavem Rychlíkem, ale také s Karlem Heřmánkem, Jitkou Čvančarovou či Mariánem Rodenem.

Vachler hledá smysl života

Hraný příběh kombinovaný se zpověďmi známých osobností (Erich Anton Paul von Däniken, Don Miguel Ruiz, Paramhans svámí Mahéšvaránanda, Raymond Moody, Dan Millman), točí na Šumavě Petr Vachler a nazval ho Tajemství a smysl života.

Vachler slibuje, že film bude obrazovou a trikově náročnou mozaikou, v níž výpovědi vědců, spisovatelů i šamanů či mystiků, zasazené přímo do děje, hledají odpověď na otázku otázek – jaký je smysl života? „Je to příběh pokládající otázky a hledající odpovědi. Možná vám na vše neodpoví. Ale rozhodně vás donutí k zamyšlení.“

A Däniken k tématu říká: „Každý možná dojde k nějakému jinému možnému tušení, představě. Ta tušení se pomalu zhušťují do vědomí, které je individuální. Já mám své vědomí a někdo jiný cítí zase jiné.“

Po Poutech přijdou Místa

Producent Vratislav Šlajer, scenárista Ondřej Štindl a režisér Radim Špaček, kteří triumfovali v roce 2011 filmem Pouta, chtějí snímkem Místa bodovat především u diváků.

Je určen především mladým a těm, kteří stáli na prahu dospělosti v devadesátých letech. Do strhujícího příběhu o dospívání obsadili tvůrci herecky výrazné mladé herce.

Dvěma devatenáctiletým klukům je jejich rodiště těsné, stereotyp každodennosti naruší okamžik, kdy do jejich životů vstoupí dcera místního prominenta Anna. S ní se mladíci ocitají ve víru napětí i touhy a zároveň odhalují tajemství zdánlivě nudného českého maloměsta.

„Adam se ve vzpomínkách vrací do doby a na místa, kde vyrůstal. Jde o poslední léto, které prožil někdy v polovině devadesátých let ve svém rodném městě.
Přestože dnes neví, jak to přesně bylo, to, co tehdy prožil, zásadně ovlivnilo jeho život,“ říká Štindl.
Šlajer zase na scénáři oceňuje to, že bere své mladé a sympatické hrdiny vážně, „nedělá z devadesátých let mafiánský opus, ale jde tu především o příběh s dynamickým a stylovým vyprávěním“.

Filmová Místa našli tvůrci v Ústí nad Labem, Litoměřicích i v Praze, kromě letního natáčení je čeká ještě podzimní dotáčka.

Krobot točí Díru

Na Šumpersku, v obcích Vikantice, Rejchartice a Hanušovice, začne Miroslav Krobot natáčet svůj filmový režijní debut Díra u Hanušovic, příběh nedostudované učitelky, hospodské Maruny, která se v malé vesnici mezi místními muži pokouší najít partnera. Toto úsilí se proplétá s osudy její sestry, její matky a osazenstva hospody.

Další příběhovou linii tvoří příběh dvojice lesních dělníků Ladi a Balina a jejich společné partnerky „Laďovy staré“. Děj se odehrává v současnosti, v autentickém vesnickém prostředí, které se nezadržitelně vylidňuje a pro naše hrdiny se tím vše komplikuje.

Hrát budou členové Krobotova Dejvického divadla, mezi jinými Tatiana Vilhelmová, Ivan Trojan a Lenka Krobotová, která říká: „Pracovat na filmu s lidmi, které znám, je obrovská výhoda. Jsme na sebe naladěni jak herecky, tak lidsky.“