Mnohé z nich jsou vydávány za progresivní, mnohé se dostávají do hitparád, ale do budoucna po nich zbude pramálo, spíše nic. Jsou totiž jen těmi experimenty.

Nahrát podobně laděnou desku ale někdy zatouží každý umělec, notabene úspěšný. Kanye West úspěšný je a k rozhodnutí nahrávat došel letos. Na albu Yeezus pak nejenže v názvu spojil svou přezdívku Yeezy se slovem Jesus (Ježíš) a vysloužil si za takové velikášství posměch od kdekoho (Liam Gallagher z Beady Eye o něm dokonce řekl, že je idiot), ale více než muziku pro ně vymýšlel zvuky, motivy, monology a další pokusy.

Album stojí na hiphopových prvcích, v nichž je Kanye West neomylný a kovaný, současně ale přeskakuje od motivu k motivu a je zjevně přesvědčen, že rozšafností, s jakou se potácí světem alternativní hudby, ohromuje.

Ve skutečnosti je to ale těžko stravitelná sbírka autorské bezduchosti. Co na tom, že se na její realizaci podílely desítky lepších či horších žánrových jmen, když nejkrásnější okamžik je ukryt ve skladbě New Slaves na konci, kde zní motiv z písničky Gyöngyhajú Lány maďarské kapely Omega, u nás známé jako Dívka s perlami ve vlasech od Aleše Brichty.

Je jisté, že tuto albovou sbírku přežije jen ten sampl.

Celkové hodnocení: 45 %