Co na Policajty říká současné vedení ČT, které je zdědilo a právě odvysílalo, se asi nedozvíme, ale pro názor publika stačí nahlédnout do diskuse na jejích stránkách. Za všechny připomínky citujme jednu, výmluvná je dost. „Bar je po výbuchu už zrekonstruovaný, ale ohořelé auto odtahovka teprve odváží?“

Pravda, diváci sice umí najít maličkost, ale nejde o komparzistu, který si v historickém velkofilmu zapomněl sundat hodinky, jde o celkem dlouhý, závěrečný záběr před titulky. Možná jen dostala přednost nálada před logikou, ale kdoví? Nebyl to totiž jediný případ, kdy tvůrcům „něco uteklo“.

Jenže je toho daleko víc, co se dá seriálu vyčítat. Nabíledni je otázka, proč se tolik usilovalo o možnost investovat do natáčení „výpravné a akční podívané“ a slibovala se moderní, profesní krimi, když je výsledkem jen další verze všudypřítomných vztahových seriálů se sáhodlouhými dialogy. (K nim odkazuje i mnohdy nevalná úroveň jejich inscenování včetně odchodů a příchodů. Ty z nemocnice byly vždy jak z jihoamerické telenovely.)

Scénář navíc sleduje hlavní linku, propojení zločinu a politiky, tak usilovně, že mu na jednotlivé, uzavřené případy nezbývají síly a nabízí až prostinké historky.

A protože nejen zápletky, ale i akční scény často vyzněly jako parodie, nabízí se odpověď: šťastné setkání tvůrčího týmu „se nekonalo“, což nezachrání ani dobrý herec.

Když se připočte, že seriál vypadá spíš jako z 90. let a že se zhlédl v kriminálkách ještě starších, není divu, že Prima tohle platit nechtěla. Je ale s podivem, že měla zájem ČT, zvlášť potom, co moderní verzi žánru předvedla na lepší úrovni Kriminálka Anděl. Pro koncesionáře asi nemá smysl pátrat, kolik ji to stálo. Zbývá jen doufat, že si neobjednala pokračování. Závěr si totiž nechal otevřenou cestu ke zmrtvýchvstání postřeleného detektiva Vlčka.

Celkové hodnocení 40 %