Vždy jste se angažoval v boji za spravedlnost a nápravu světa. Máte na to stále dost sil?

Víc než kdy jindy. Bezpráví může porazit jenom pravda a ta nás nejenom osvobozuje, ale dává nám i sílu.

Jakým silným politickým tématem se momentálně ve svém životě zabýváte?

Zajímá mě tkáň, která pojí všechny dnešní environmentální, politické, sociální a ekonomické problémy. Jsou to všechno různé tváře probíhajících změn.

Asi nejznámější českou politickou osobností posledních let byl Václav Havel, který loni v prosinci zemřel. Zasáhlo jeho politické charisma také vás, zaregistroval jste ho?

Jistě, vím o něm. Byl to opravdový patriot, nejen proto, že miloval svou zemi, ale proto, že byl zároveň upřímný sám k sobě, coby k umělci. Jeho život byl velmi zajímavý, smutný i mocný zároveň. Je to velká osobnost.

Název vašeho nového alba je Harakiri, což nezní moc pozitivně. Jak ho vysvětlujete?

Odkazuju na něm na významné vymírání ptáků a ryb na celém světě a také na to, co to pro nás znamená. Odkazuju i na to, že lidstvo jako celek si vědomě zabíjí svůj domov, svou planetu. Předesílám, že slova pozitivní a negativní jsou ale pouze přídavná jména. Já se tu potýkám s fakty.

Na předešlé desce Imperfect Harmonies (2010) jste se představil se symfonickým doprovodem. Co vám tato spolupráce ve vaší umělecké dráze dala?

Společně s Auckland Philharmonia Orchestra jsem vydal nejen album, ale i DVD Elect the Dead Symphony. To byl impuls k tomu, abych jel na turné, na kterém jsem spolupracoval s různými orchestry po celém světě. Například i s vaším Českým symfonickým orchestrem, který se mnou hrál před dvěma lety v Praze a Berlíně.

Využil jsem služeb klasických hudebníků, abych vytvořil zajímavou hybridní nahrávku. Albem Imperfect Harmonies skládám poctu skvělým skladatelům filmové hudby a autorům. Míchám na tom albu živý orchestr a elektronické i rockové prvky. Nyní mě moje klasické putování zavedlo k projektu Orca, mé první klasické symfonii, která bude nahrána při živém provedení se členy Bruckner Orkester 28. října v Linci. Vydána bude příští rok.

Složil jste hudbu pro muzikál Prometheus Bound, který měl premiéru loni. Jak si dílo vede?

Prometheus Bound se hrál v Oberon Theater v Bostonu celou sezónu. Teď se těšíme, že ho vezmeme do New Yorku a jinam. Je to inspirativní projekt, který se bude dál vyvíjet.

Myslíte si, že dříve nahrajete novou sólovou desky vy, anebo dříve vyjde nové album vaší mateřské kapely System Of A Down?

Ani jedno. Čeká mě vydání několika jiných nahrávek, počínaje hudebně progresivní nahrávkou projektu Jazz-iz-Christ, přes mou první symfonii Orca po interaktivní mobilní britský gangsterský elektro zážitek Fuktronic/Botched Up.

Na albový návrat System Of A Down je jistě vytvářen velký tlak. Je těžké tomu odolávat?

Není.