Na konci „dvojky“ dokázali vynalézaví a díky svým chápavým palcům šikovní šimpanzi dát poškozené letadlo více méně do pořádku. A to se teď řítí s nimi a s tučňáky do kasina v Monte Carlu, kde plánují strávit báječně hravou dovolenou. Ale hned na začátku „Madagaskaru 3“ se ukáže, že her a legrace, kterou si užívají, je trochu moc.

Unavena čekáním na jejich návrat opustí zooparta Afriku a vynoří se, ve stylu tajných agentů, ze Středozemního moře, aby zahájila operaci „Vyzvednutí tučňáků“. Plán je jednoduchý: namířit si to přímo do kasina, popadnout tučňáky a donutit je, aby vzali partu zpátky do její ZOO v Central Parku v New Yorku. V super letadle na opičí pohon. Ale samozřejmě to není tak jednoduché.

Když se totiž městem začnou prohánět zvířata ze ZOO, lidé je těžko přehlédnou. A nová filmová postava, kapitánka Chantel Duboisová z odchytové služby, je ani přehlédnout nehodlá. Jednak považuje takové pobíhání za strašlivou nekázeň, jednak se jí otevírá možnost ulovit svého prvního lva. Ale partička naštěstí není padlá na hlavu, a vymyslí skvělý plán, jak uniknout.

Cesta domů

Také tentokrát šlo tvůrcům podle jejich slov o to, aby nabídli divákům víc než jen sled humorných scének, slepených dohromady. „Je třeba, aby příběh dostal emocionální kostru, která ho ponese. Pokud pouze slepíte spoustu vtipných scén dohromady, chybí spojovací materiál a nemáte na čem stavět,“ říká o tom autor a režisér Tom McGrath.

Vysvětluje, že chtěli ukázat, co znamená být doma, mít sebedůvěru a nalézt něco, pro co se dokážeme nadchnout. Chtěli, aby Alex, Marty, Melman a Glorie poznali lépe, kým skutečně jsou, než když zápasili v divočině Madagaskaru a Afriky. A aby pochopili, co je jejich domov.

Režisér Conrad Vernon dodává: „Ve třetím filmu tedy máme větší záběr. Podíváme se na spoustu různých míst a potkáme řadu nových postav. Objevíme se v Římě, ve švýcarských Alpách, v Londýně, Monte Carlu a New Yorku.”

Madagaskar je poprvé snímán ve 3D. Scenárista a třetí režisér Eric Darnell k použití této technologie říká: „Jakmile jsme zjistili, že způsob našeho natáčení a naše komedie krásně pasují do světa 3D, ani jsme nemuseli měnit moc z toho, co jsme už dělali předtím.

Pracovat v animovaném filmu pro mě byla nová zkušenost Jessica Chastainová.

"Pracovat v animovaném filmu pro mě byla nová zkušenost," říká Jessica Chastainová.

FOTO: Bontonfilm

A to, že se teď naše zvířata ukryla v cirkuse, nám dalo automaticky spoustu skvělých možností – nepohybují se pouze po zemi, ale také vzduchem, skáčou, dělají otočky, létají.“

I když není běžné, aby na filmu pracovali tři režiséři, v tomto případě byla spolupráce pro všechny splněným snem. Darnell k tomu říká: „Protože jsme do ‚madagaskarových‘ filmů namočení všichni, pracovat v týmu skutečně pomáhá, protože já mohu jet do New Yorku a nahrávat Bena Stillera, Tom může pracovat s výtvarníky a osvětlovači a Conrad řídit práci animátorů.”

Zloduška s ocelovým pohledem

Kapitánka Chantel DuBoisová, která byla povolána k odchytu hrdinů poté, co členové party vtrhli do kasina v Monte Carlu, není obyčejná agentka, jejímž cílem má být členy zooparty „jen“ pochytat. Ona je chce vyhladit, ze světa. Tuto novou roli dostala herečka Frances McDormandová a režisér Vernon tvrdí, že je geniální:

„Ke každému řádku, který četla, jí tryskalo z hlavy 50 nápadů o tom, jaká její postava je – jak mluví, chodí a přemýšlí. Jako by nic jiného nevnímala. A kdykoliv promluvila, slyšeli jste lovce na stezce. To měla v hlavě neustále.“

Sama herečka o kapitánce tvrdí: „DuBoisová je legrační, svěží postava, kterou bylo možné vyjádřit různými způsoby. Nakonec jsem se rozhodla, že ji ukážu jako lehce vyšinutou, ale přesto odhodlanou a sebevědomou vražedkyni, která něco jako neúspěch neuznává,” říká Dormandová a dodává, že má ráda animaci, protože jí dává možnost pocvičit si jiné herecké svaly než ty, které používá v hraných filmech.

Po zběsilé honičce ulicemi Monte Carla najdou zvířata místo, kde se mohou schovat. Když totiž doslova zakopnou o kočovný cirkus, okamžitě jim dojde, že neexistuje lepší místo, kam by se mohli ukrýt a nepozorovaně projet celou Evropu.

Nový cirkus

Nejvýše postavenou kočkou cirkusu Zaragosa je Vitalij, na rozdíl od Alexe zahořklý, popudlivý a deprimovaný tygr. Po nehodě, která se stala během jednoho z jeho čísel, už totiž zdaleka není tím, kým býval kdysi. A ve vlaku jsou ještě dvě další cirkusové hvězdy: italský lvoun Stefano a exotická italská jaguárka Gia. Laskavý Stefano zoopartě okamžitě pomáhá.

Namluvil ho Martin Short a říká o něm: „Stefan je soucitný a milý chlapík. Mluví s vášní. Když hraji roli – a je jedno, jestli je animovaná – která má rejstřík emocí tak široký jako Stefano, je to velká improvizace, což mě vždycky baví.”

Gia je zpočátku vůči hrdinům poněkud ostražitá, ale poleví, když se přesvědčí, že oni jsou taky „cirkus“. Namluvila ji Jessica Chastainová a ráda na to vzpomíná: „Pracovat v animovaném filmu pro mě byla nová zkušenost. Je to docela osvobozující, stát před mikrofonem a říkat si: Hm, teď hraju italskou jaguárku. Kdy se mi ještě podaří se změnit tak, abych mohla hrát italského jaguára? A líbilo se mi hrát Giu. Má velké srdce a zároveň nelítostně ochraňuje svou cirkusovou rodinu.“

Zooparta samozřejmě cirkus přetvoří a dodá mu vlastní šmrnc. Scény, ve kterých dochází k jejich působení na lidský svět, byly pro filmaře zdrojem velké zábavy. „Cirkusová zvířata přestala riskovat. Alex je přesvědčen, že jediná možnost, jak vzkřísit jejich show, je znovu zažehnout zápal, který ztratili. Řekne jim ‚Nepotřebujeme lidi, protože máme nadšení‘, a potom použije svou představivost, aby ten žár rozdmýchal,” říká o tom představitel Alexe Ben Stiller a Conrad Vernon pokračuje:

„Když jsme si připravovali podklady, navštívili jsme Cirque du Soleil a jeho představení Iris, které bylo úžasné. Vzali jsme si z něj kousky, které se nám opravdu líbily. a přemýšleli jsme, jakým způsobem je předěláme. Jak vytvoříme něco, co v cirkusech nikdy nebylo. Bylo to těžké, protože Cirque du Soleil umí spoustu věcí. Viděl jsem dívku, která ležela hrudníkem na zemi a zároveň běžela kolem vlastní hlavy. To je jako karikatura. A tak jsme si pro natáčení vybrali věci, které jsou efektní na pohled, a které zároveň opravdu není možné udělat přímo před očima diváků.”