Na premiéru se v neděli 1. dubna dívalo 1,056 mil. diváků, pak to šlo dolů: 808 tisíc v pondělí tisíc, dále přes 700 tisíc diváků. Nejhorší byl předvelikonoční pátek, kdy se dívalo 580 tisíc lidí. Ani Velikonoce, ačkoliv nepříznivé počasí nahrávalo situaci, nepřinesly divácký tah nahoru. V neděli si zapnulo Události 701 tisíc lidí a o Velikonočním pondělí 692 tisíc.

Co se nepovedlo? Diváci v různých diskusích na internetu a Facebooku píší své postřehy, že se nepovedlo téměř nic. Hlavně obsah: podle diskutujících je příliš chaotický, do nebe volající je, když jedna z hlavních událostí dne (např. soud s Vítem Bártou) není na začátku, ale až po půl osmé večer. ČT by si také měla ujasnit, co je zpráva a co už publicistika (například v reportáži o českém česneku nebo výrobě zvonů). Nelíbí se ani studio, virtuální a barevná moderna příliš oku kritizujících neladí a nenavozuje příjemné pocity. Problematická je také práce s plazmou, na které se někdy objevují banální informace a ne ty důležité, jež by si měl divák vtisknout do paměti.

Je brzo hodnotit

Je krátká doba něco hodnotit, míní jak vedení České televize, tak i někteří mediální analytici. Seriózní je udělat hodnocení po měsíci vysílání.

„Vývoj relace nepokládám za ukončený, dál chceme pracovat se strukturou a profilací jednotlivých bloků. Podobně i kvalita reportérských a moderátorských výkonů není něco, s čím lze být spokojený jednou pro vždy. Zásadní změny konceptu ale skutečně v úmyslu nemáme. Potěšující je, že nový koncept Událostí ukázal svoji pružnost a přednosti. Důkazem toho pro mě byla úterní situace kolem vládní krize, kdy hlavní blok Událostí vznikal na základě dění, které se začalo odehrávat hodinu a čtvrt před začátkem vysílání. Redakce a vysílací tým byli schopni připravit obsahově kvalitní blok a odvysílat ho bez jediné chyby. Z mého pohledu to byla mnohem podstatnější zatěžkávací zkouška než nedělní premiéra," sdělil Právu v pondělí ředitel zpravodajství ČT Zdeněk Šámal.

"Vývoj sledovanosti je podle očekávání a odpovídá standardnímu diváckému chování. Kromě sportovních přenosů, které běžely proti Událostem, odráží sledovanost prvního týdne nových Událostí stopáž prodlouženou na 48 minut a v tomto ohledu jsme nebyli naivní, abychom očekávali zásadní převrat ze dne na den. Věříme, že jsme vykročili správným směrem. Na zevrubnější hodnocení je ale ještě čas,“ dodal.