Protože Zlaté glóby bývají považovány za předzvěst Oscarů, lze očekávat, že se Clooney dostane přinejmenším do nominací. Jeho nezměrné charisma a přesvědčivé herectví jsou ostatně také hlavní devízou snímku, který jinak velmi nejistě balancuje na hranici melodramatu a kýče, a nejednou zejména v druhé části sklouzne na tu kýčovitou stranu dost tvrdě.

Film vznikl podle románu Kaui Hart Hemmingsové (která si i zahrála roli Clooneyho sekretářky) a je příběhem úspěšného, a tedy bohatého právníka Matta Kinga.

Nehoda manželky vše mění

Ten vedl do začátku vyprávění evidentně pohodlný život, přičemž jako manžel a otec určitě nepatřil k těm ukázkovým. Ale manželčina nehoda, po níž upadla do kómatu, všechno mění.

Osud nevyslyší jeho doufání v to, že se žena probudí, všechno se vrátí do starých kolejí a on se konečně stane dobrým manželem a otcem. Lékař mu naopak sdělí, že stav je nevratný a bude třeba vyplnit její přání – odpojit ji od podpůrných přístrojů.

Zdrcený Matt se ovšem z téhle zprávy nemůže ani zhroutit. Stává se z minuty na minutu jediným rodičem dvou dcer, desetiletého fracka a sedmnáctileté rebelky. S tímto faktem se musí nejen vyrovnat, musí také obě holky zvládnout, a že to nebude snadné, je nabíledni.

Kromě toho musí říct pravdu všem příbuzným a pozvat je, aby se s ženou přišli rozloučit. A ještě je tu velmi důležitý obchod: jako správce dávného rodinného majetku má Matt rozhodující slovo v prodeji posledního panenského území na jednom z havajských ostrovů. „Do háje s takovým rájem!“ míní Matt, který neví, co dřív.

V části, kdy otec ani nestačí zírat, jak s ním dcery mluví, jak myslí a jak se chovají, a snaží se to všechno vstřebat a zvládnout, je film kouzelný, citlivý, vtipný. Je až s podivem, jak obě mladé herečky Shailene Woodleyová a Amara Millerová v rolích dcer skvělému a zkušenému herci Clooneymu stačí.

Záložní otec se stává otcem

Slovní souboje a pak pozvolné tání ledů mezi donedávna jen „záložním“ otcem a dcerami, to vše je dojemné a zároveň to má humor.

Pak starší Alex vmete otci do tváře, že mu máma byla nevěrná, a on to musí jednak přijmout, jednak se k tomu nějak postavit. Řešení najde v tom, že se všichni společně vydávají na cestu za máminým milencem, aby táta i jemu řekl, že se s ní může přijet rozloučit.

Tahle cesta se samozřejmě stává zároveň cestou za poznáním jich samotných. Jenže už tehdy se do upřímně citlivého příběhu začnou vkrádat nepravděpodobné melodramatické situace a člověk začne cítit, že filmu dojde dech dřív než Mattově ženě na nemocniční posteli.

A tak se bohužel i stane. Několikanásobné loučení rodiny s umírající ženou (o níž diváci neví prakticky nic jiného, než že byla úžasnému Clooneymu nevěrná) a nanejvýš očekávatelné řešení „pozemkové kauzy“ přesouvá film, který byl zprvu zábavným i cituplným obrazem složitosti vztahů mezi nejbližšími lidmi, do kategorie sladkobolného hollywoodského kýče.

Závěrečná scéna to pak sice ještě na poslední chvíli trochu napraví, protože do jisté míry vrací filmu pocit upřímnosti, ale málo platné, celkový dojem zůstává spíše rozpačitý.

Ceslkové hodnocení: 65 %