Článek
Ztráty zaviněné nerealisticky sestaveným rozpočtem měly pokrývat účelové dotace od ministerstva kultury. "(Knížák) pravděpodobně musel vědomě skrývat, že reálné náklady jsou vyšší, než jak se uvádělo v rozpočtech, se kterými pracoval," řekl deníku Rösel.
Ztráty zaviněné nerealisticky sestaveným rozpočtem měly pokrývat účelové dotace od ministerstva kultury. "(Knížák) pravděpodobně musel vědomě skrývat, že reálné náklady jsou vyšší, než jak se uvádělo v rozpočtech, se kterými pracoval," řekl deníku Rösel.
Ztráty zaviněné nerealisticky sestaveným rozpočtem měly pokrývat účelové dotace od ministerstva kultury. "(Knížák) pravděpodobně musel vědomě skrývat, že reálné náklady jsou vyšší, než jak se uvádělo v rozpočtech, se kterými pracoval," řekl deníku Rösel. Současně NG neplatila faktury a jejich splácení odsouvala do budoucnosti. Ministerstvo poskytovalo galerii příspěvek, který měl podle deklarované výše rozpočtu stačit na běžný provoz. "Avšak přestalo se dostávat na výstavní program a potřebnou prezentaci galerie samotné. NG přestala dělat vlastní výstavy a byla odkázána na nepravidelné granty a jiné zdroje z třetích stran. To vše se mimo jiné projevilo také v poklesu návštěvnosti NG," uvedl šéf galerie.
Ztráty zaviněné nerealisticky sestaveným rozpočtem měly pokrývat účelové dotace od ministerstva kultury. "(Knížák) pravděpodobně musel vědomě skrývat, že reálné náklady jsou vyšší, než jak se uvádělo v rozpočtech, se kterými pracoval," řekl deníku Rösel. Současně NG neplatila faktury a jejich splácení odsouvala do budoucnosti. Ministerstvo poskytovalo galerii příspěvek, který měl podle deklarované výše rozpočtu stačit na běžný provoz. "Avšak přestalo se dostávat na výstavní program a potřebnou prezentaci galerie samotné. NG přestala dělat vlastní výstavy a byla odkázána na nepravidelné granty a jiné zdroje z třetích stran. To vše se mimo jiné projevilo také v poklesu návštěvnosti NG," uvedl šéf galerie.
Ztráty zaviněné nerealisticky sestaveným rozpočtem měly pokrývat účelové dotace od ministerstva kultury. "(Knížák) pravděpodobně musel vědomě skrývat, že reálné náklady jsou vyšší, než jak se uvádělo v rozpočtech, se kterými pracoval," řekl deníku Rösel. Současně NG neplatila faktury a jejich splácení odsouvala do budoucnosti. Ministerstvo poskytovalo galerii příspěvek, který měl podle deklarované výše rozpočtu stačit na běžný provoz. "Avšak přestalo se dostávat na výstavní program a potřebnou prezentaci galerie samotné. NG přestala dělat vlastní výstavy a byla odkázána na nepravidelné granty a jiné zdroje z třetích stran. To vše se mimo jiné projevilo také v poklesu návštěvnosti NG," uvedl šéf galerie. O svých zjištěních informoval ministerstvo kultury. Resortu předložil návrh, jak by mohla galerie začít splácet své dluhy, pokrýt provoz a zároveň vytvářet svůj program. Od roku 2012 chce nastavit rozpočet tak, aby se nemusel nesystémově doplňovat účelovými dotacemi, píšou LN.
Ztráty zaviněné nerealisticky sestaveným rozpočtem měly pokrývat účelové dotace od ministerstva kultury. "(Knížák) pravděpodobně musel vědomě skrývat, že reálné náklady jsou vyšší, než jak se uvádělo v rozpočtech, se kterými pracoval," řekl deníku Rösel. Současně NG neplatila faktury a jejich splácení odsouvala do budoucnosti. Ministerstvo poskytovalo galerii příspěvek, který měl podle deklarované výše rozpočtu stačit na běžný provoz. "Avšak přestalo se dostávat na výstavní program a potřebnou prezentaci galerie samotné. NG přestala dělat vlastní výstavy a byla odkázána na nepravidelné granty a jiné zdroje z třetích stran. To vše se mimo jiné projevilo také v poklesu návštěvnosti NG," uvedl šéf galerie. O svých zjištěních informoval ministerstvo kultury. Resortu předložil návrh, jak by mohla galerie začít splácet své dluhy, pokrýt provoz a zároveň vytvářet svůj program. Od roku 2012 chce nastavit rozpočet tak, aby se nemusel nesystémově doplňovat účelovými dotacemi, píšou LN.
Knížák si však pochvaloval právě to, že za svého působení udržel vyrovnaný rozpočet a přispěl k celkové stabilitě galerie, a Rösela naopak po jeho nástupu kritizoval. "Jeho ředitelským činům nerozumím a považuji je za diletantsky zpupné. Nerespektuje zavedené systémy, ruší připravené projekty a přivádí do galerie absolutní diletanty, kteří nemají s uměním nic společného. Znehodnocuje již vynaloženou práci celých týmů a samozřejmě i vynaložené finanční prostředky," řekl při svém odchodu z místa ředitele NG.