Článek
Kytaristé, kontrabas, violista a zpěváci sympaticky opakují Cohenovu známou tematiku. Připadáme si tak trochu jako kamarádi u táboráku. Nálada je spíše trampská než umělecká a k tanci má daleko. Palle Granhoj vystupuje se svými pohybovými glosami, ale vtipný je opravdu jenom on. Užívá si svého návratu na scénu po sedmnácti letech.
Doprovodnými rekvizitami bylo několik plešatých hlav, se kterými se evokují humorné scény mučení, erotického šimrání, ale i jakoby kouzelnických triků, kdy mezi hlavami vylézá i hlava plešatého Granhoje.
Teskné Mahlerovy melodie
Ve druhé části pozdního večera bylo uvedeno druhé představení s názvem 2 Men 2 Mahler. Titul je pro tanečně vzdělané publikum příznačný. Tématem Písní bludného tovaryše Gustava Mahlera se totiž v taneční historii zaobíralo více choreografů. Zpěvák a violista značně podivně a záměrně neuměle interpretují temně teskné Mahlerovy melodie.
Trapně se ale stále dokola přehrává stejné téma. Dva tanečníci v pohybové expresi na hranici souboje i komického přetahování se předvádějí do úplné nepříčetnosti. Ukazují své svalnaté a silácké kousky, tahají se o hole i o umělohmotné hadice, kterými si nastavují patřičné orgány.
Bez nahých zadnic by se to asi neobešlo. Ještěže nad Poncem burácela bouře, zvuková kulisa to byla dokonalá…
Festival Tanec Praha zahájil těmito dvěma kusy třiadvacátý ročník, který slibuje rozmanitou paletu představení. Kulminací bude jistě vystoupení Sutra vlámského choreografa Sidi Larbi Cherkaouie spolu s mladými šaolinskými mnichy, kteří předvedou nádherný a profesionální zážitek v Hudebním divadle v Karlíně, a tajemné představení Verical Road Akrama Khana a jeho taneční skupiny z Londýna.
Stejně tak významné bude hostování kanadské choreografky Christel Piteové se skupinou Kidd Pivot Frankfurt v rámci večera 420 People na Nové Scéně a Nigela Charnocka s Louisou Lecavalierovou, rovněž významnou kanadskou tanečnicí v Divadle Ponec.