Je obvyklé, že u nás jezdí bubeníci na tzv. workshopy, tedy setkání s jinými bubeníky a fanoušky, na kterém předvádějí své umění a vyměňují si zkušenosti?

Je tady pár muzikantů, kteří workshopy dělají, ovšem spíše jen jako jednorázovou či občasnou záležitost. Já se rozhodl uspořádat celou sérii takových akcí. Lidé budou moci vidět můj workshop Drumming Syndrome nejen v Praze, kde se nejčastěji podobná vystoupení konají, ale i v menších městech.

Máte s workshopy velké zkušenosti?

Už v minulosti jsem je celkem často dělal. V loňském roce jsem třeba vystoupil na bubenickém festivalu v Nizozemsku, nebo jsem hrál i na workshopech Reggieho Worthyho, bývalého baskytaristy Ike&Tina Turner Group. Věděl jsem, že v lednu a únoru je jako každý rok většinou méně koncertů, a tak jsem si zorganizoval toto turné.

Co návštěvníky vašich workshopů čeká?

Během dvouhodinového semináře budu hrát skladby z nové desky Michala Pavlíčka, kterou jsem s ním natočil, a předvedu na ukázkách metalové doprovody, které hraju v kapele Dymytry. Dojde samozřejmě na bubenická sóla a také na dvě skladby, které pro mě zaranžoval můj kamarád Dharma z kapely Kashmir 9:41. Budu lidem vyprávět, jak cvičím, o svých zkušenostech s hraním s různými hudebníky i o tom, jaké používám bicí a příslušenství. Zbude i dostatek prostoru pro dotazy a případnou diskusi. Na čtyřech místech se mnou pak vystoupí jako host baskytarista Jaryn Janek.

Koho vy osobně považujete za nejlepšího bubeníka světa a proč?

Je těžké jmenovat pouze jednoho hráče, protože každý hraje jinak a na každém se mi líbí třeba něco jiného. V začátcích jsem měl za vzor metalového bubeníka Davea Lombarda. Později mě inspirovali fusion hráči Dave Weckl, Dennis Chambers, Omar Hakim nebo Vinnie Colaiuta. Ti pro mě byli, i pro svoji univerzálnost, ve své době obrovskou inspirací.

Dnes se mi líbí jak hra moderních hráčů typu Ronalda Brunnera jr. nebo Aarona Spearse, tak bubnování osobností jako Lars Ulrich, Tommy Lee, Dave Grohl nebo Travis Barker. Pochopil jsem už také, že u spousty hráčů není tak podstatné pouze jejich hraní, ale i tvůrčí vklad pro kapelu nebo síla osobnosti.