Jak se vůbec člověk k práci ve festivalové porotě dostane?

Nevím všeobecně, ale předpokládám, že je třeba porotu sestavit tak, aby byla poměrně pestrá. A tuším, že já plním funkci jednoho z krajů spektra.

Uvažoval jsi dlouho, než jsi místo v porotě přijal?

Samozřejmě jsem byl nabídkou příjemně zaskočen. Sice jsem v mládí závodně sportoval, ale tohle bude úplně poprvé, kdy budu nějak reprezentovat Českou republiku.

Jezdíš na karlovarský filmový festival pravidelně?

Ano, jezdím. Nevynechal jsem jediný porevoluční ročník.

Jak jsi se vlastně dostal k práci na hudbě k filmu?

Filmovým tvůrcům se líbilo, co dělám s kapelou Ecstasy Of St. Theresa, a začali mi nabízet práci. První hudbu na obrázky jsem skládal pro reklamu. Režírovala ji tenkrát Tereza Kopáčová a mě doporučil její kameraman Saša Šurkala. Mou první celovečerní zkušeností byl film Šeptej Davida Ondříčka z roku 1996.

To byl pro českou kinematografii vcelku zásadní film. Ty jsi v něm hrál roli Filipa. Pro mnohé teenagery té doby je to kultovní film. Jak ho s odstupem času hodnotíš ty?

Já rozhodně nejsem ten, kdo by měl hodnotit film, ve kterém jsem hrál a skládal k němu hudbu. A navíc, mimo fotbalových sestav mých oblíbených týmů si většinou vůbec nic nepamatuji.

Musíš jako skladatel při tvorbě filmové hudby uvažovat jinak než při psaní písniček?

Ano i ne. Jak filmem, tak písní chcete vyprávět příběh a vyvolat emoce. U filmu je hudba jen jeden díl celku a tudíž ji musíte podřizovat potřebám ostatních složek, aby to celé fungovalo jak má. U písně vám nic jiného než hudba a slova nepomůže.

Který film bylo opatřit hudbou pro tebe nejstrastiplnější a proč?

Tvorba někdy „bolí“, to je pravda. Ale pokud si vzpomínám, vyloženě strastiplné to naštěstí zatím nebylo nikdy.

V posledních letech pracuješ až na dvou filmech ročně. Přidejme k tomu ještě práci producenta a skladatele a bavme se o tom, kolik času ročně psaním muziky strávíš?

Jednoduše řečeno všechen. Pracovně nic jiného nedělám.

Ke kterému filmu z těch, na nichž jsi pracoval, máš nejvřelejší vztah?

Tak tady asi nepřekvapím. Jako každý mám vždy nejvřelejší vztah k tomu filmu, na kterém právě pracuji.

Za hudbu k filmům Jedna ruka netleská a Grandhotel jsi získal Českého lva. Kde máš sošky vystavené?

Jako králové zvířat hlídají hudební Anděly.

Na čem momentálně pracuješ?

Den před odjezdem na festival dokončím práci na hudbě k filmu Marie Procházkové Kdopak by se vlka bál. A potom už se budu věnovat práci ve festivalové porotě.