Hlavní obsah

Masožravá Adéla se bude hrát také v divadle

Právo, Radmila Hrdinová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Slavný film Jiřího Brdečky a Oldřicha Lipského Adéla ještě nevečeřela z roku 1977 získá zanedlouho divadelní podobu. Na podzim uvedou Adélu jako hudební komedii dvě scény: Slovácké divadlo v Uherském Hradišti a pražské Divadlo Broadway.

Foto: Foto ČTK, Právo

Naďa Konvalinková jako Květuška s dědečkem – Ladislavem Peškem.

Článek

Na podzim uvedou Adélu jako hudební komedii dvě scény: Slovácké divadlo v Uherském Hradišti a pražské Divadlo Broadway. Autorem divadelní adaptace je režisér a choreograf Radek Balaš, který také inscenace nazkouší.

„Adéla bude vzpomínkou na mou někdejší režii muzikálu Little Shop of Horrors, který vznikl také jako adaptace filmu a i v něm hraje roli masožravá kytka. Chtěl jsem se k němu vrátit, ale cesta k autorským právům byla tak neschůdná, až mě napadlo, že vlastně máme českou masožravku, Adélu,“ vysvětlil Balaš.

Adéla by měla být klasickým muzikálem, kde nejde o řetězení písniček

Na libretu pracoval s textem původní filmové povídky, literárním i technickým scénářem. „Divadlo ale není film a vyžaduje jiný způsob stavění a řazení situací,“ řekl Balaš, který má zkušenosti s režií muzikálů Šakalí léta či Donaha!, jejichž základ tvořil rovněž film.

Podle něj by Adéla měla být typem klasického muzikálu, kde nejde jen o zřetězení písniček, ale kde by písničky měly posouvat děj. Hudbu k muzikálu Adéla ještě nevečeřela složil Ondřej Brousek. Podle něj vychází z parodie zlatého věku muzikálu 30. a 40. let minulého století.

V Adéle uslyšíme i vliv filmové hudby

„Mám rád broadwayské muzikály a vůbec se nebráním jistým broadwayským klišé. Viděl jsem v New Yorku Producenty i Frankensteina a moc dobře jsem se bavil,“ říká Brousek, který připouští, že v Adéle lze zaslechnout i vliv filmové hudby, Mela Brookse a dalších vzorů. Půjde prý o klasický bigbandový zvuk se smyčci.

Po nezapomenutelných výkonech Michala Dočolomanského, Rudolfa Hrušínského, Miloše Kopeckého, Nadi Konvalinkové, Ladislava Peška, Květy Fialové a dalších skvělých herců to nebudou mít jejich mladší kolegové snadné.

Postavu detektiva Nicka Cartera vytvoří v pražské inscenaci Ondřej Brzobohatý v alternaci s Alešem Hámou, ve Slováckém divadle nositel Ceny Thálie Tomáš Šulaj.

„Je to pro mě velká výzva, ale je mi blízký humor Jiřího Brdečky a líbí se mi hudba Ondřeje Brouska,“ říká o roli Brzobohatý.

„Když jsem poprvé slyšel všechna hudební čísla, uvědomil jsem si, jak jsou náročná – zaznívají mnohohlasy, některé motivy se překrývají, s něčím podobným jsme se v divadle ještě nesetkali. Ale zároveň je to kompaktní a ucelený tvar. Myslím, že diváci se mají nač těšit,“ soudí Šulaj.

Uvidíme známé herce: Genzera, Hrušínského, Potměšila i Norisovou

Květušku bude hrát Zuzana Norisová, hraběnku Thunovou Jana Švandová, komisaře Ledvinu Ladislav Potměšil, produkce vyjednává s Rudolfem Hrušínským a Vlastimilem Zavřelem, pro roli Ruperta von Kratzmar je zatím jistý jen Richard Genzer. Muzikál bude mít premiéru v září ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti, v pražském Divadle Broadway 23. října.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám