"V naší hudbě bude vždycky hip-hop," tvrdí vokalista Chester Bennington. "Zvukem jsme se ale velice vzdálili stylu nu metal. Vím, že jsme za jeho vznik spoluodpovědní a že jsme ho popularizovali, ovšem já ho v současné době opravdu nemusím."

Hip-hop v podání Mike Shinody je na nové desce potlačen. Netvoří již dobrých padesát procent vokální složky, spíše se stáhl na desetiprocentní úroveň. Rozžehnání s nu metalem provází minimalizace rapu, vokální linky jsou především na melodickém a tradičně přesvědčivém Benningtonovi, jenž v hlase trochu přitvrdil, a na silných sborech, které patří k nosným pilířům aktuální kolekce.

Producenty alba jsou proslulý Rick Rubin a již zmíněný Shinoda. S tím prvním šlo odpoutání se od nu metalu dobře: má přehled a neinklinuje k jedinému stylu. Rubin desku odlehčil, posunul podle přání kapely, přitom ale rozumně ponechal ve zvuku a koneckonců i stylu přiznávky dob minulých. Slyšíme-li nejpovedenější písničku na desce Leave Out All The Rest, dvě numetalové desky Linkin Park se samy obnažují v paměti.

Zvuk je přírodnější a syrovější

Linkin Park přesto chtěli dál, posunuli se na jinou hudební frontu. Zvuk nahrávky je ve srovnání se slavnými počiny Hybrid Theory (2000) a Meteora (2003) přírodnější a syrovější. Skladby mají undergroundový charakter, ovšem hůře se mezi nimi hledá ta, na kterou posluchači nezapomenou ani po letech. Písničky jsou totiž nesmírně vyrovnané a tím, že se kapela zařadila mezi "obyčejné" rockové, postrádají výrazný charakteristický rys.

Autor textů Chester Bennington se rozhodl vyjádřit k problémům světa. Na desce je například protiválečná skladba Hands Held Hide, mírotvorné jsou i další kompozice. Bennington trochu filozofuje, ale není moc jasné, o čem přesně. V rozhovorech k desce je kapela nekonkrétní, v textech rovněž. Podsouvá to pocit, že se ocitla v situaci, kdy v podstatě nechce nic říct.

Linkin Park: Minutes To Midnight

Warner Music, 43:29