Ferry, který se narodil 26. září 1945, svým vemlouvaným nasládlým hlasem korunoval sofistikovanou tvorbu Roxy Music, v níž se snoubila futuristická elektronika Briana Ena, art rockové prvky s písničkářstvím a nablýskaností glam rocku i se zálibou v dekadenci, kterou podtrhávaly obaly alb zdobené provokativními fotografiemi žen v negližé.

Protože se v mateřské kapele, která slavila velké úspěchy už od prvního singlu Virginia Plain, střetávaly silné osobnosti, Ferry záhy začal vydávat sólová alba, na nichž vystupoval do popředí jeho sametový hlas. Prvním bylo These Foolish Things z roku 1973, která nabízelo hity šedesátých lete v modernějším hávu okořeněném elektronikou. Přestože ve středu jeho zájmu stáli Roxy Music, v nichž začal hrát ústřední roli, pokračoval v sólové dráze, natáčel cover verze i vlastní písně, které dominovaly albu In Your Mind z roku 1977.

Od osmdesátých letech už byl méně plodný, odstupy mezi jednotlivými alby se zvětšovaly. Ferry však také rozšiřoval záběr a ukazoval, že je své pojetí schopen obohatit o další  postupy. Zatímco album Boys Ang Girls z oku 1985 se neslo v klasickém duchu jeho uhlazených desek, na temnějším albu Bette Noire se objevila píseň The Right  Stuff, kterou natočil s kytaristou The Smiths Johnnym Marrem.  Mamouna z roku 1994 zase odrážela zájem o world music.

Ani obnovení Roxy Music na počátku nového milénia nezastavila Ferryho sólovou kariéru. Po albu Frantic z roku 2002 přišel nyní s deskou Dylanesque. Přináší známé Dylanovy písně včetně The Times They Are A-Changin' a Knockin' On Heaven's Door.  Recenze však jsou rozpačité.