Článek
"Tak tohle jsem zažil poprvé," kroutil hlavou strojvedoucí vlaku Zdeněk Merunka, který má za sebou dvanáctiletou praxi. "Viděl jsem z dálky, že se auto blíží. Když jsem byl na úrovni přejezdu, (řidič) strčil do kolejí předek (vozu)," dodal. Strojvedoucí začal houkat a brzdit, zastavit už ale nestačil.
Lokálka zůstala stát 65 metrů od vozu. Na předním nárazníku zůstalo viset přední sklo škodovky. Cestující vlaku neutrpěli žádná zranění.
Řidiče škodovky odvezla záchranná služba na chirurgii nemocnice ve Stodu. Policie nehodu dále šetří. Jednou z verzí možných příčin je přehlédnutí signalizace řidičem.
Na předním nárazníku lokálky zůstalo viset přední sklo škodovky. Foto: PRÁVO/Jindra Pašková
Výstražná signalizace fungovala
Výstražná signalizace u přejezdu byla podle strojvedoucího po celou dobu v provozu. "Šla ještě, když jsem šel k přejezdu. Řidič už v autě nebyl, seděl vedle a pomáhali mu jiní řidiči." O fungující signalizaci mluvili také drážní hasiči, kteří se odvolávali i na dva údajné svědky.
"Samozřejmě to bude ještě předmětem šetření," dodal Josef Junk, vrchní inspektor Inspektorátu bezpečnosti železničního provozu Plzeň. Auto totiž urazilo zabezpečovací zařízení přejezdu. "Trať zprovozníme hned, jak bude odvezen vrak. O něco déle bude trvat oprava zabezpečovacího zařízení a vytržených kabelů. Zvládneme to ale ještě dnes," informoval.
"Vlak jel v době střetu zhruba padesátkou," uvedl dále vrchní inspektor a dodal, že na motoráku vznikla škoda zhruba za 20 000 Kč.